هواوی نمی‌تواند از کارت حافظه میکرو اس دی در گوشی‌هایش استفاده کند

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
درپی تحریم‌ هواوی از سوی ایالات متحده، SD Association نیز هواوی را تحریم کرد. درنتیجه غول فناوری چینی از این پس نمی‌تواند به‌صورت رسمی گوشی‌های هوشمند خود را با درگاه کارت حافظه‌ی microSD به بازار عرضه کند.
تبلیغات

موج تحریم‌ها و قطع همکاری تجاری علیه هوای ادامه دارد. براساس آخرین اخبار، انجمن SD نیز غول فناوری چینی را تحریم کرد. هفته‌ی گذشته، ایالات متحده هواوی و شرکت‌های تابعه‌ی آن را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد.

به‌دنبال تحریم‌ها تجاری آمریکا علیه هواوی، گفته شد گوگل نیز به همکاری‌ تجاری خود با هواوی پایان می‌دهد. شرکت‌های دیگر نیز به جمع تحریم‌کنندگان غول فناوری چینی درآمدند. کوالکام، اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند. هواوی، یکی از شرکت‌های عضو انجمن SD است. این انجمن، استانداردهای SD و کارت‌های حافظه‌ی microSD را تعیین می‌کند. براساس آخرین اخبار، انجمن SD نیز دیگر از کارت‌ةای حافظه‌ی SD یا microSD گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های هواوی را پشتیبانی نمی‌کند.

به‌گزارش Android Authority، انجمن SD اعلام کرده که باتوجه به تصمیم واشنگتن، این انجمن نیز تصمیم گرفته تا روابط خود را با هواوی قطع کند. در نتیجه، کارت‌های MicroSD و SD روی دستگاه‌های فعلی هواوی کار خواهند کرد ولی با قطع همکاری انجمن SD، دستگاه‌های بعدی هواوی نمی‌توانند از استانداردهای این انجمن در محصولات بعدی خود استفاده کنند. 

همان‌طور که گفته شد انجمن SD، اولین شرکتی نیست که هواوی را تحت فشار قرار می‌دهد. نام شرکت‌هایی همچون گوگل، ARM، اینتل، کوالکام و برودکام نیز در بین شرکت‌هایی که غول فناوری چینی را تحریم کرده‌اند، دیده می‌شود. Wi-Fi Alliance که استانداردهای وای‌فای را در بازارهای جهانی تبیین می‌کند، به‌تبع تحریم‌های تجاری آمریکایی‌ها، محدودیت‌هایی را برای هواوی درنظر گرفته است. براساس آخرین گزارش Nikkei Asian، هواوی نیز به‌صورت داوطلبانه از عضویت مؤسسه‌ی JEDEC خارج شد. مؤسسه‌ی JEDEC که مرجع تدوین ضوابط و استانداردهای تولید محصولات الکترونیکی است، در حوزه‌ی استانداردهای تراشه‌های RAM نیز فعالیت می‌‌کند. باتوجه به تحریم‌های تجاری ایالات متحده، به‌نظر می‌رسد هواوی با موانع سخت‌افزاری مختلفی برای عرضه‌ی دستگاه‌های خود در بازارهای جهانی رو‌به‌رو خواهد بود. 

البته در شرایط فعلی، حذف کارت SD از گوشی‌های هوشمند هواوی، یکی از مسایل جدی و کلیدی غول فناوری چینی نخواهد بود. هواوی درتلاش است تا همانند تدبیری که برای سیستم‌عامل اندروید و ویندوز با توسعه‌ی OSes در پیش گرفته است، راهکاری نیز برای کارت‌های microSD درنظر بگیرد. در حال حاضر غول فناوری چینی، برخی دستگاه‌های خود را با نانوکارت‌های حافظه‌ که ابعاد کوچکتری نسبت به کارت‌های microSD دارند به بازار عرضه می:‌ند. در برخی دستگاه‌های هستند و استاندارد جهانی را جایگزین کرده‌اند به‌طور کامل روی دستگاه‌های جدیدتر خود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات