کانالیس: چین بیشترین آمار عرضه اسپیکر هوشمند را در فصل اول ۲۰۱۹ ازآن خود کرد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین اطلاعات کانالیس، برندهای چین در فصل ۲۰۱۹ بازار کسب‌وکار اسپیکرهای هوشمند را قبضه کردند.
تبلیغات

بازار کسب‌و‌کار اسپیکرهای هوشمند در چین به‌سرعت در‌حال‌رشد است و آمارها رشد سالیانه‌ی ۵۰۰ درصدی بازار اسپیکرهای هوشمند برندهای چینی را در فصل اول سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. در بازه‌ی زمانی چهار ماه اول سال جاری میلادی، درحدود ۱۰.۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شده است. آمارها نشان می‌دهد برندهای چینی‌ ۵۱ درصد سهم بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند را ازآنِ خود کرده‌اند. برندهای ایالات متحده نیز در مدت زمان مشابه، با عرضه‌ی پنج میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند، ۲۴ درصد از سهم بازار را کسب کردند. 

کانالیس

باتوجه‌به قرارداد انحصاری بایدو با کانال تلویزیونی مرکزی چین (CCTV)، بایدو توانست در بین برندهای چینی در برترین جایگاه قرار گیرد. البته، تعطیلات سال نو چینی‌ها نیز دراین‌میان نقش مؤثری ایفا کرد. شایان ذکر است علی‌‌بابا و شیائومی و تنسنت نیز در همین بازه‌ی زمانی رشد دورقمی را نشان دادند.

نیکول پنک، از کانالیس اعلام کرد: 

پیشرفت رعدآسای چین عمدتا مرهون شرکت‌هایی است که برای حضور مؤثر در بازار سرما‌یه‌گذاری عمده‌ای کرده‌اند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را ازآنِ خود کنند. ارائه‌دهندگان سرویس‌ها و خدمات اینترنتی همچون بایدو و علی‌بابا و تنست این استراتژی را مدنظر قرار داده‌اند.

تقارن فصل تعطیلات چینی‌ها با فصل چهارم ۲۰۱۸ باعث شد شیائومی و علی‌بابا نیز بتوانند در این بازه‌ی زمانی رشد درخورتوجهی ‌ثبت کنند. به‌‌طورکلی، برندهای چینی به‌دنبال توسعه‌ی بیشتر هستند و تنها به درآمدهای مقطعی توجه نمی‌کنند. همین دیدگاه باعث می‌شود این برندها بتوانند فروش بهتری در بازارهای جهانی تجربه کنند. درمقابل، آمازون و گوگل نیز بر بهبود اکوسیستم‌های خود تمرکز و به ارتقای سخت‌افزاری محصولات خود ازجمله زاویه‌ی نمایشگر و دوربین توجه کرده‌اند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات