در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت فوتوز، تصاویر سریع‌تر ویرایش می‌شوند

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت فوتوز، نیازی نیست برای برش‌زدن تصاویر و حذف قسمت‌هایی از آن، وارد حالت «ویرایش» بشوید.
تبلیغات

برنامه‌ی مایکروسافت فوتوز (Microsoft Photos) برای آن‌دسته از کاربرانی که از اینسایدر (Insider) استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی شد. چندین نکته‌ی جدید در نسخه‌ی جدید مشاهده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، افزودن ابزار کراپ / برش (crop) در حالت مشاهده‌ی تصاویر است. تا پیش‌از این به‌روزرسانی، کاربران برای برش تصاویر باید حتما وارد حالت «ویرایش» (Edit) می‌شدند؛ ولی حالا، این ابزار در زمان مشاهده‌ی تصاویر در حالت عادی درکنار ابزارهایی مانند «چرخش» (rotate)، «علاقمندی‌ها» (favorite) و «حذف» (delete) قرار گرفته است. به عبارت دیگر، در این حالت کاربران کمی سریع‌تر از گذشته می‌توانند بخش‌های اضافی تصاویرشان را برش بزنند.

پس از نصب آخرین به‌روزرسانی، کاربران با صفحه‌ای حاوی هشدار درباره‌ی شرایط جدید برای حفظ حریم خصوصی مواجه می‌شوند که برای برچسب‌گذاری خودکار تصاویر از آن‌ها کسب اجازه می‌کند. علاوه‌بر این، درصورت راست‌کلیک حین ویرایش تصاویر، گزینه‌ی «اطلاعات فایل» (File Info) در منویی باز می‌شود و این فرصت را به کاربران می‌دهد تا اطلاعاتی مانند اسم فایل و تاریخ ایجاد آن را تغییر بدهند.

در به‌روزرسانی جدید تنها چند تغییر کوچک به چشم می‌خورد که درعین مختصربودن، بسیار کاربردی و مفید هستند. برای مشاهده‌ی فهرستی از همه‌ی تغییرات جدید در اینسایدر باید گزینه‌ی تست پیش‌نمایش نسخه‌ی جدید مایکروسافت فوتوز و نصب نسخه‌ی ۲۰۱۹.۱۹۰۴۱.۱۳۱۲۰.۰ را انتخاب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات