شکایت یک میلیارد دلاری یک نوجوان از اپل پس از بازداشت اشتباه

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یک نوجوان نیویورکی، پس از اینکه به‌اشتباه به اتهام دزدی از فروشگاه اپل دستگیر شد، خواستار غرامتی یک میلیارد دلاری از این شرکت شده است.
تبلیغات

نوجوانی ۱۸ ساله از نیویورک به خاطر دستگیری اشتباهی‌ خود، پرونده‌ی قانونی یک میلیارد دلاری علیه اپل تشکیل داده است. او عقیده دارد که این دستگیری اشتباهی به‌دلیل سیستم تشخیص چهره اپل روی داده است. ماموران پلیس نیویورک پس از اینکه عثمان باه را به اشتباه با تعدادی سرقت از فروشگاه اپل در شهرهای بوستون، نیوجرسی، دلاور و منهتن مرتبط دانستند، او را در تاریخ ۲۹ نوامبر دستگیر کردند. ظاهراً مجرم اصلی یک مدرک شناسایی با اسم، آدرس و سایر اطلاعات شخصی وی را دزدیده است. به هرحال از آنجایی که مدرک شناسایی فاقد عکس بوده، این پرونده مدعی است که اپل سیستم تشخیص چهره‌ی فروشگاه خود را برنامه‌ریزی کرده تا چهره دزد واقعی را با اطلاعات باه مرتبط سازد؛ اگرچه یکی از سخنگویان اپل اعلام کرده است که این شرکت در فروشگاه‌های خود از تشخیص چهره استفاده نمی‌کند.

یک کارآگاه که نهایتاً فیلم ضبط‌شده دوربین مخفی اپل را پس از دستگیری عثمان باه بررسی کرده است، متوجه شده که او هیچ‌گونه شباهتی با دزد ندارد. علاوه‌بر این، هنگامی که دزدی ۱۲۰۰ دلاری در بوستون روی داده، باه در جشن فارغ‌التحصیلی‌اش در منهتن بوده است. این پرونده‌ای عجیب است و روشن نیست که در دادگاه اثبات خواهد شد یا حیر.

بنابر گزارش نیویورک پست، این پرونده ادعا می‌کند که استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره در فروشگاه اپل برای شناسایی افرادی که به دزدی مشکوک هستند، نوعی نقض حریم خصوصی محسوب می‌شود و کاربران نگران این موضوع هستند که چهره‌شان به‌صورت مخفیانه تحلیل و بررسی شود.

به‌روزرسانی: اپل پس از دریافت شکواییه‌ی عثمان باه، به‌صورت رسمی اعلام کرده است که از سیستم تشخیص چهره در هیچ یک از فروشگاه‌های خود استفاده نمی‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات