سود استخراج بیت کوین پس از یک سال افزایش یافت

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بیت کوین در سال گذشته‌ وضعیت خوبی نداشت و معدن‌کاوهای آن نیز درآمد آن‌چنانی کسب نکردند. این روند اخیرا کمی بهبود یافته است.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، اخبار متعددی از تعطیلی مراکز معدن‌کاوی بیت کوین یا پایان یافتن قراردادهای استخراج به‌گوش رسید. جدیدترین گزاش‌ها حکایت از آن دارد که درآمد استخراج‌کننده‌ها مجددا روند افزایشی پیدا کرده است. گزارش‌های یادشده توسط گروه تحقیقات بلاک‌چین Diar منتشر شد.

افزایش درآمد، پس از چندین ماه از بدترین دوران تاریخ استخراج بیت‌کوین دیده شد. طبق آمارهای Diar، درآمد استخراج در ماه گذشته‌ی میلادی، به پایین‌ترین نقطه در ۱۹ ماه گذشته رسید. در آن مدت، تنها به ارزش ۱۹۵ میلیون دلار بیت‌کوین استخراج شد که ۱۰ درصد از ماه قبل، کمتر بود. همین روند، برای سود معدن‌کاوها هم به چشم می‌خورد و حاشیه‌ی سود از ۹۴ درصد در ابتدای سال ۲۰۱‍۸، به ۳۲ درصد در ابتدای ۲۰۱‍۹ رسید. به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد سوددهی آن فرایند رو به افزایش باشد، چون آمارها در ماه گذشته‌ی میلادی به ۳۹ درصد رسید.

حاشیه‌ی سود استخراج، ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دیجیتال مورد استخراج، ارزش پاداش استخراج و هزینه‌ی برق دارد. به‌همین دلیل، معدن‌کاوها برای باقی ماندن در رقابت استخراج، هزینه‌های بالایی را نیز برای خرید تجهیزات اختصاصی موسوم به ASIC اختصاص می‌دهند. هرچه آن تجهیزات به‌روزتر باشند، بازدهی انرژی و قدرت بالاتری خواهند داشت. با استفاده از آن‌ها می‌توان در کمترین مصارف انرژی، به نتایج مورد نظر دست پیدا کرد.

سود استخراج بیت کوین

درنتیجه‌ی توضیح بالا می‌توان ادعا کرد که افزایش سود، نتیجه‌ی افزایش هش ریت استخراج بیت‌کوین و اجبار معدن‌کاوها به خاموش کردن تجهیزات قدیمی و خرید تجهیزات جدید بود. به‌علاوه، ثبات نسبی در قیمت ارز دیجیتال در ماه‌های گذشته نیز به افزایش سود کمک کرد. به‌هرحال هنوز مشخص نیست که آیا افزایش درآمد ادامه‌دار خواهد بود یا رخدادهای عجیب و نگران‌کننده‌ی دیگر در انتظار فعالان صنعت استخراج است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات