اینتل و کوالکام نمونه اولیه ماژول 5G مخصوص رایانه را به‌نمایش گذاشتند

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل و کوالکام، نمونه اولیه سخت‌افزار برای اتصال سیستم‌های کام‍پیوتری به شبکه‌ی پرسرعت اینترنت 5G را به‌نمایش گذاشتند.
تبلیغات

فناوری اتصال به شبکه‌ی پرسرعت اینترنت 5G، ابتدا در گوشی‌های هوشمند مطرح شد، ولی درنهایت دستگاه‌های بسیاری قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را خواهند داشت.

در جریان کنگره جهانی موبایل، اخباری در مورد چگونگی عملکرد رایانه‌ها و پشتیبانی آن‌ها از شبکه‌ی 5G مطرح شد. براساس آخرین گزارش وبسایت خبری AnandTech، اینتل و کوالکام، مودم‌های 5G را به‌نمایش گذاشته‌اند که با استفاده از سوکت‌های M.2 می‌تواند به سیستم‌های دسکتاپ یا لپ‌تاپ متصل شود. 

با این وجود، قبل از اتصال سیستم به یکی از این مودم‌ها، ابتدا لازم است سیستم کامپیوتری ارتقا پیدا کند تا بتواند از اتصال به شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند. به‌نظر می‌رسد هر دو ماژول، به آنتن‌های 5G خارجی متصل می‌شوند که در این صورت استفاده از ماژول‌ها به‌راحتی نصب سریع توسط کاربر نخواهد بود. در اصل تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌هایی مانند اچ‌پی، دل و لنوو مشتریان چنین مودم‌هایی هستند تا بتوانند سیستم‌های خود را به مودم‌های 5G مجهز کنند. همان‌طوری که پیش از این و در حال حاضر نیز، همین کار را برای قابلیت اتصال به شبکه‌ی LTE انجام می‌دهند.

از نظر مشخصات، ماژول‌های اینتل که توسط Fibocom تولید می‌شوند، از مودم XMM8160 اینتل استفاده می‌کنند و قابلیت پشتیبانی از فرکانس زیر ۶۰ هرتز و امواح طول موج کوتاه میلی‌متری 5G را دارند. ماژول‌های کوالکام نیز با مودم X55 که به‌تازگی از سوی این شرکت معرفی شده است، کار می‌کنند و از هر دو فرم شبکه‌ی 5G پشتیبانی خواهند کرد. اول اسفندماه، کوالکام مودم 5G جدید X55 را رونمایی کرد. هر دو ماژول ۳۰ میلی‌متر عرض دارند که بیشترین عرض ممکن برای استاندارد M.2 است. درایوهای ذخیره‌سازی استاندارد M.2 فقط ۲۲ میلی‌متر عرض دارند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات، تاریخ معرفی یا عرضه‌ی این محصولات توسط شرکت‌های سازنده مشخص نشده است. البته براساس اعلام Fibocom، انتظار می‌رود که ماژول‌های مودم اینتل تا سال ۲۰۲۰ میلادی در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات