اپل و گلدمن ساکس کارت اعتباری عرضه می‌کنند

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
فعالیت‌های اپل در حوزه‌های مالی و اقتصادی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. جدیدترین شایعات، از همکاری آن‌ها با یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا خبر می‌دهند.
تبلیغات

اپل و گلدمن ساکس، برای عرضه‌ی کارت اعتباری تا پایان سال جاری میلادی، با هم همکاری می‌کنند. این خبر، توسط وال استریت ژورنال و در گزارشی اختصاصی مطرح شد. نکته‌ی اصلی کارت اعتباری مذکور، هماهنگی بیشتر و عمیق‌تر با سیستم پرداخت اپل و کیف پول Apple Wallet خواهد بود. با ارائه‌ی کارت جدید، کاربران قادر خواهند بود انواع فعالیت‌ها ازجمله مدیریت موجودی‌ها و پرداخت‌های مدت‌دار را به حساب کارت خود اضافه کنند. طبق گزارش منشر شده، آزمایش‌های اولیه‌ی داخلی روی کارت اعتباری مذکور، در هفته‌های آتی و پیش از عرضه‌ی عمومی، شروع خواهد شد.

همکاری گلدمن ساکس و اپل در زمانی انجام می‌شود که هر ۲ شرکت، با کاهش درآمد و فروش در حوزه‌های دیگر خود روبه‌رو هستند. اپل، با کاهش درآمد در بخش سخت‌افزار، تمرکز خود را به‌مرور به بخش‌های خدمات و سرویس‌های فناوری معطوف می‌کند. پیش‌بینی می‌شود کارت اعتباری مذکور، بیش از سیستم کنونی Apple Pay برای کوپرتینویی‌ها درآمد به‌همراه داشته باشد. البته، آن‌ها علاوه‌بر خدمات بانک‌داری، سرویس‌های پخش ویدئو و اخبار را نیز در برنامه‌های خود دارند که مورد دوم، در ماه آینده‌ی میلادی معرفی خواهد شد.

اپل

گلدمن ساکس، سرویس اختصاصی Marcus Bank را در سال ۲۰۱۶ و در پاسخ به کاهش درآمد از تجارت اوراق بهادار عرضه کرد. با عرضه‌ی کارت اعتباری جدید، آن‌ها از پایگاه عظیم مشتریان اپل استفاده خواهند کرد. آن مشتریان شاید به‌صورت طبیعی علاقه‌ای به استفاده از سرویس‌های گلدمن ساکس نداشتند، اما با عرضه‌ی این کارت، احتمالا به مشتریان آن‌ها نیز تبدیل می‌شوند. کارت اعتباری مذکور، اولین نمونه‌ای خواهد بود که توسط آن بانک عرضه می‌شود. اپل، قبلا با شرکت‌هایی همچون Barclaycard همکاری کرده بود. در آن همکاری، کارتی اعتباری به مشتریان عرضه می‌شد که به ازای خرید در اپ‌استور، جایزه به آن‌ها پرداخت می‌کرد.

همان‌طور که گفته شد، درکنار تمامی مزایای کارت اعتباری مذکور، هماهنگی بیشتر و عمیق‌تر با اپلیکیشن کیف‌پول اپل، مزیت اصلی آن به حساب می‌آید. مواردی همچون برنامه‌ریزی‌های پرداخت و دریافت جایزه و اعتبار براساس آن، در اپلیکیشن مربوطه و کارت اعتباری قابل برنامه‌ریزی خواهند بود که درنهایت، مشتری را به پرداخت به‌موقع بدهی‌های کارت اعتباری تشویق می‌کند. در تحلیل کارشناسان مالی، اگر اپل واچ ابزاری برای کنترل سلامتی جسمی شما است، اپلیکیشن و کارت اعتباری نیز همین کار را برای سلامت مالی و اقتصادی عرضه خواهد کرد.

مذاکرات اپل با گلدمن ساکس

برنامه‌ریزی ۲ شرکت بزرگ ابتدا در ماه می سال گذشته (خرداد ۹۷) در شایعه‌ها شنیده شد. گزارش اخیر، علاوه‌بر افزایش احتمال نهایی شدن همکاری، عواقب و هزینه‌های آن را نیز برای اپل و گلدمن ساکس بیان می‌کند. طبق ادعای کارشناسان وال استریت ژورنال، این همکاری، شاید چالش‌هایی را برای اپل در ارتباط با دیگر شرکای بانکی ایجاد کند؛ چرا که آن‌ها با عرضه‌ی کارت جدید،‌ هماهنگی و اتصال مشابه را با این کیفیت در خدمات خود نخواهند دید. در همین حال، گلدمن ساکس هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری برای پروژه در نظر دارد که برای ساخت مراکز پشتیبانی مشتری جدید و همچنین راه‌اندازی سرویس‌های پرداخت داخلی استفاده خواهد شد.

گزارش وال‌استریت ژورنال ادعا می‌کند که کارت مذکور احتمالا در بهار پیش رو عرضه خواهد شد. به‌مرور، قابلیت‌های بیشتر همچون وام‌های شخصی، سیستم‌های مدیریت ثروت و دیگر محصولات نیز به آن افزوده خواهند شد. گزارش منتشر شده، هیچ اظهار نظری را از سوی اپل به‌دنبال نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات