سرویس استریم ویدئویی اپل، در رویداد ۵ فروردین معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
اپل قصد دارد سرویس استریم ویدئویی جدید و رقیب نتفلیکس را ماه مارس یا آوریل برابر با فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه معرفی کند.
تبلیغات

اواخر آذرماه گفته شده بود که اپل سال آینده‌ی میلادی، سرویس استریم ویدیویی را برای رقابت با نتفلیکس ارائه می‌کند. براساس آخرین گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود در رویداد بعدی اپل که در تاریخ ۲۵ ماه مارس برابر با ۵ فروردین‌ماه برگزار شود، شاهد معرفی سرویس‌های جدیدی باشیم که مدت‌ها است انتظار می‌رود از سوی کوپرتینونشین‌ها معرفی شود.

گزارش روز گذشته‌ی BuzzFeed News حاکی از آن بود که سرویس خبری اپل ۵ فروردین رونمایی می‌شود. اما ظاهرا گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در سالن استیو جابز باید منتظر اخبار دیگری هم باشیم. 

اپل پیش‌تر گفته بود که برخی ستاره‌های هالیوود از جمله جنیفر انیستون، ریس ویترسپون، جنیفر گارنر و جی جی آبرامز را برای رویداد رونمایی از سرویس استریم ویدئویی اپل دعوت کرده است. پیش‌تر گفته شده بود که سرویس استریم اپل شامل محتوای بزرگسالانه نخواهد بود. سرویس استریم ویدیوی اپل برنامه‌های ویدیویی که توسط اپل تولید می‌شود، به‌همراه فیلم‌های تلویزیونی در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد تا همانند نتفلیکس و آمازون بتواند سرویس‌های استریم و اشتراکی را در اختیار کاربران قرار دهد و از این طریق سرویس‌های نرم‌افزاری خودش را تقویت کند. 

براساس گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، سرویس استریم ویدئویی جدید اپل تابستان سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، ولی احتمال دارد ظرف چند هفته‌ی آینده‌ شاهد معرفی رسمی آن از سوی اپل باشیم. پیش‌تر نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که کوپرتینونشین‌ها قصد دارند در رویداد بعدی که ماه مارس یا آوریل (‌فرودین‌ یا اردیبهشت‌ماه)‌ برگزار خواهد شد، سرویس استریم ویدئویی جدید خود را رسمی معرفی کنند.

 BuzzFeed ادعا می‌کند که رویداد ماه مارس شامل معرفی محصولات سخت‌افزار همچون آیپد مینی جدید نخواهد بود و احتملا در ماه آوریل شاهد معرفی چنین محصولاتی از سوی اپل خواهیم بود. خبرنگار هالیوود براساس اطلاعاتی که ازطریق برخی منابع آگاه به‌دست آورده است، در گزارش خود اعلام کرد که کوپرتینونیشن‌ها در رویداد ۲۵ ماه مارس (‌۵ فروردین‌ماه)‌ سرویس استریم ویدئویی جدید خود را به‌طور رسمی معرفی خواهند کرد. 

عرضه‌ی سرویس استریم آیتونز

در تمامی گزارش‌های منتشرشده به این موضوع اشاره شده است که کاربران می‌توانند ازطریق دریافت اشتراک از کانال‌هایی مانند Starz و سایر شبکه‌ها استفاده کنند. در حال حاضر، آمازون نیز با استفاده از  amazon prime Video Channels خدمات مشابهی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. روکو نیز اخیرا فروش حق اشتراک سرویس ویدئویی خود را ازطریق Roku Channel آغاز کرده است. 

براساس گزارش منتشرشده از سوی CNBC، احتمال دارد تلاش اپل برای معرفی سرویس استریم ویدئویی جدید، باعث تحریک نتفلیکس، Hulu و HBO شود. برخی شبکه‌ها نیز از درصد حق اشتراکی که اپل قصد دارد برای خودش درنظر بگیرد، اعلام نارضایتی کردند. همین وضعیت ناامیدکننده در اپلیکیشن اشتراک خبری اپل هم دیده می‌شود، تا جایی که برخی رسانه‌ها حتی تصمیم گرفتند باتوجه به شرایطی که اپل برای حق اشتراک تعیین کرده است، وارد همکاری نشوند. ظاهرا اپل قصد دارد ۵۰ درصد تخفیف برای هر حق اشتراک درنظر بگیرد.

براساس اعلام رویترز، HBO در حال مذاکره با اپل است تا مراسم رونمایی سرویس استریم ویدئویی حضور فعالی داشته باشد. بلومبرگ اعلام کرد که سرویس استریم ویدیویی جدید اپل ازطریق اپلیکیشن TV که از قبل روی گوشی‌های آیفون، آیپد، آیپد تاچ و اپل تی‌وی نصب شده، قابل دسترس خواهد بود. اپل قصد دارد در آینده‌‌ی نزدیک، دسترسی به سرویس را برای دستگاه‌های شخص ثالث نیز فراهم کند تا تعداد کاربران سرویس استریم ویدئویی جدید خود را بالا ببرد. اپل و سامسونگ، پیش از این اعلام کرده بودند که در سال جاری میلادی قصد دارند اپلیکیشن iTunes Movies و TV Shows را برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مدل ۲۰۱۹ معرفی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات