Gboard گوگل بیش از ۵۰۰ زبان زنده‌ دنیا را پشتیبانی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن محبوب Gboard در آخرین به‌روزرسانی خود، اکنون بیش از ۵۰۰ زبان زنده‌ی دنیا را پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

اپلیکیشن محبوب کیبورد Gboard، در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با قابلیت پشتیبانی از حدود ۱۰۰ زبان مختلف معرفی شد. از آن زمان تاکنون، گوگل زبان‌های جدیدی به این اپلیکیشن محبوب اضافه کرده است.

در اوایل هفته‌ی جاری، با اضافه شدن ۵۰ زبان دیگر، اکنون Gboard پس از دو سال از زمانی‌که برای اولین‌بار معرفی شد، از بیش از ۵۰۰ زبان زنده‌ی دنیا پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، براساس اعلام گوگل، در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن، سرعت تایپ در زبان‌های مختلف برنامه سریع‌تر از قبل شده است.  

البته به نظر می‌رسد قبل از آخرین به‌روزرسانی Gboard، این برنامه قابلیت پشتیبانی از ۵۰۰ زبان زنده‌ی دنیا را داشته است. اگر به فهرست زبان‌هایی که جیبورد پیش از به‌روزرسانی از آن‌ها پشتیبانی می‌کرده است نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که در این فهرست در مجموع در حدود ۵۷۶ زبان مختلف دیده می‌شود. علاوه‌بر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از زبان‌ها، جیبورد امکان استفاده از ۴۰ اسکریپت متفاوت برای نوشتن در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می‌دهد. اسکریپ‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. مثلا اسکریپت رومی که برای بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان انگلیسی استفاده می‌شود یا اسکریپ سیریلیک که در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه استفاده می‌شود، جزو اسکریپ‌های جیبورد هستند.

گوگل ادعا می‌کند که چنین تنوع گسترده‌ای از انواع زبان‌ها در برنامه‌ی جیبورد، بدین معنی است که این اپلیکیشن می‌تواند بیش از ۹۰ درصد زبان اول و رسمی مردم جهان را پوشش دهد. با این وجود، بعید است که با این تعداد زبان، جیبورد بتواند ۱۰۰ درصد زبان‌های دنیا را پوشش دهد. مردم سراسر جهان، به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند که تعداد آن‌ها به بیش از هزاران زبان می‌رسد. شاید روزی فرا برسد که جیبورد بتواند از تمامی زبان‌های دنیا پشتیبانی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات