تعداد کاربران فعال فیسبوک واچ از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر ماهیانه گذشت

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
تعداد کاربران فعال سرویس پخش ویدئو در فیسبوک، موسوم به فیسبوک واچ از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه گذشت.
تبلیغات

فیسبوک در مرداد ماه ۱۳۹۶، سرویس پخش ویدیوی واچ را برای رقابت با یوتیوب و نتفلیکس راه‌اندازی کرد. این سرویس با انواع گوشی‌های هوشمند، تلویزیون هوشمند و سیستم‌های کامپیوتری سازگار است. 

در تابستان سال جاری، فیسبوک واچ به‌صورت جهانی در دسترس کاربران قرار گرفت. از ماه آگوست (شهریورماه)‌ که سرویس فیسبوک واچ عرضه شده است، کاربران بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند. اکنون و برای اولین بار، فیسبوک آمار تعداد کاربران فیسبوک واچ را اعلام کرده است.

فیسبوک

فیدجی سیمو، مدیر بخش ویدئویی فیسبوک، در پست وبلاگ خود اعلام کرد، فیسبوک واچ بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد. وی اضافه کرد که بیش از ۷۵ میلیون کاربر هر روز زمانی را برای استفاده از فیسبوک واچ اختصاص می‌دهند. افرادی که حداقل یک دقیقه در روز از فیسبوک واچ برای تماشای ویدئو استفاده می‌کنند نیز در این آمار گنجانده شده است؛ هرچند از میان ۷۵ میلیون نفری که به‌صورت روزانه به سراغ فیسبوک واچ می‌روند، به‌طور متوسط معمولا هر کدام بیش از ۲۰ دقیقه به تماشای ویدئو از طریق سرویس فیسبوک واچ مشغول هستند. 

یوتیوب بیش از ۱.۸ میلیارد کاربر ماهیانه دارد، درنتیجه سرویس فیسبوک هنوز وارد رقابت جدی با یوتیوب نشده است، حال آنکه نام برنامه‌ها و افراد سرشناسی را در سرویس فیسبوک واچ، شاهد هستیم. جیدا پینکت اسمیت، بازیگر، کارگردان و خواننده‌ی آمریکایی میزبانی برنامه‌ای را برعهده داشت که ویدئوی آن از طریق فیس‌بوک واچ به‌اشتراک گذاشته شد. همچنین سریال ملکه آمریکا با بازی کاترین زتا جونز، از طریق سرویس پخش ویدئوی فیسبوک واچ، پخش شد. اما براساس گزارش ماه گذشته‌ی CNBC، فیسبوک واچ در حال حاضر تنها در بین نسل جوان محبوبیت دارد و فیسبوک از تولیدکنندگان محتوا درخواست کرده است تا محتواهایی مناسب کاربران با گروه‌های سنی مختلف خصوصا کاربرانی در گروه سنی ۳۰ سال به بالا عرضه کنند. اخیرا فیسبوک وارد همکاری جدیدی با MTV برای انتشار فصل جدید The Real World شده است تا بتواند مخاطبان جوان بیشتری را جذب کند.

در سال ۲۰۱۹، فیسبوک همچنین اعلام کرد این سرویس امکان بیشتری را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند تبلیغات خود را در ویدیوهای به‌اشتراک گذاشته شده، منتشر کنند. همچنین می‌توانند پخش آگهی‌های تبلیغاتی را در فرمت‌های دیگری همچون پخش آگهی در استریم‌های ویدئویی مخصوص گیمرها تست کنند. همچنین فیسبوک درنظر دارد سرویس یکپارچه‌ای برای کلیه‌ی ویدئوها اعم از فیدهای خبری یا ویدئوهای مربوط به صفحات شخصی کاربران که در فیسبوک واچ به‌اشتراک گذاشته می‌شود، ایجاد کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات