فیسبوک سرویس پخش ویدیوی واچ را برای رقابت با یوتیوب راه‌اندازی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک از سرویس جدیدی برای پخش ویدئو با نام واچ رونمایی کرد. این سرویس با انواع دستگاه‌های موبایل، کامپیوتر و تلویزیون‌ هوشمند سازگار است.
تبلیغات

فیسبوک در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان محسوب می‌شود و به‌زودی این محبوبیت باز هم افزایش خواهد یافت. این شرکت روز گذشته از سرویس جدیدی با نام واچ (Watch) برای پخش ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی رونمایی کرد. این سرویس با تمام دستگاه‌های موبایل، کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌های هوشمند سازگار است. درست مثل یوتیوب، کاربران واچ هم می‌توانند به کمک واچلیست به عضویت کانال‌های مورد علاقه‌ی خود دربیایند.

فیسبوک درباره‌ی سرویس واچ می‌گوید:

با واچ آشنا شوید: بستری برای نمایش ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی در فیسبوک. واچ در دستگاه‌های موبایل، کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و حتی تلویزیون‌های ما وجود خواهد داشت. برنامه‌های این سرویس، به‌صورت زنده یا ضبط‌شده هستند و از داستان یا حال و هوای خاصی پیروی می‌کنند. برای اینکه قسمت جدید سریال‌های مورد علاقه‌تان را از دست ندهید، می‌توانید به کمک امکان واچ‌لیست، برنامه‌های مورد نظرتان را دنبال کنید.واچ به شما کمک می‌کند که برنامه‌های جدیدی با توجه به سلیقه‌ی دوستانتان پیدا کنید. برای مثال، قسمت‌هایی مثل «بیشترین بحث شده‌ها» به شما کمک می‌کند برنامه‌هایی که بیشترین مکالمه را ایجاد کرده‌اند، پیدا کنید. بخش «چه چیزی باعث خنده‌ی مردم می‌شود» برنامه‌هایی که بیشترین دلیل خندیدن را از کاربران فیسبوک گرفته‌اند، پیشنهاد می‌دهد. بخش «دوستان چه چیزی تماشا می‌کنند» به شما کمک می‌کنند با دوستانتان در مورد برنامه‌هایی که آن‌ها هم نگاه می‌کنند، گفتگو کنید.به لطف بخش «فیسبوک لایو» یاد گرفتیم که عکس‌العمل و نظرات مردم در مورد یک برنامه، به‌اندازه‌ی تماشای آن اهمیت دارد. پس هنگام تماشای ویدئو می‌توانید با کاربران دیگری که همان برنامه را نگاه می‌کنند در ارتباط باشید و گفتگو کنید؛ حتی می‌توانید در گروه فیسبوک مخصوص به آن برنامه عضو شوید.
فیسبوک واچ

به نظر می‌رسد که برنامه‌های واچ، مرز بین برنامه‌های پخش زنده و ضبط‌شده را برمی‌دارد و ممکن است به نتایج جالبی هم ختم شود. تجربه نشان داده است که بخش نظرات در یوتیوب می‌تواند به‌راحتی از کنترل خارج شود؛ بنابراین باید دید فیسبوک برای مدیریت بخش نظرات واچ چه تدبیری اندیشیده است.

سرویس واچ از ۶ شهریورماه با ۴۰ برنامه‌ی انحصاری عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا اصلا در ایران کاربردی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات