سرویس اپل‌ نیوز ۹۰ میلیون خواننده‌ی دائمی دارد

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌گزارش روزنامه‌ی نیویورک تایمز، اپلیکیشن اپل‌ نیوز، در آستانه‌ی انتشار سرویس پرداخت حق اشتراک برای نشریات، توانسته است به آمار ۹۰ میلیون کاربر دائمی برسد.
تبلیغات

سرویس اپل‌ نیوز توانست با گذشت سه‌ سال از عرضه‌ی رسمی روی آیفون‌ها و آیپدها، به رکورد ۹۰ میلیون خواننده دائمی دست‌ پیدا کند. این آمار از سوی نشریه‌ی نیویورک تایمز منتشر شده که مدتی است با تیم اداره‌کننده‌ی این سرویس برای نمایش نحوه‌ی فعالیت آن‌ها، همکاری می‌کند. همچنین این روزنامه خبر از راه‌اندازی قابلیت پرداخت حق اشتراک برای نشریه‌های گوناگون در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

در گذشته نیز شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای تغییر ماهیت سرویس نیوز و افزودن امکانات جدید به آن منتشر شده بود و حالا خبر منتشر شده از سوی نیویورک تایمز می‌تواند حکم تأییدی بر اخبار قبلی باشد. در مقاله‌ی این نشریه گفته شده است که اپل می‌خواهد چندین روزنامه و مجله را به‌صورت یک بسته‌ی یکپارچه با پرداخت حق اشتراک ماهانه، به کاربران خود ارائه دهد؛ تقریباً شبیه به کاری که نتفلیکس برای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها انجام می‌دهد.

از‌ سوی دیگر نمی‌توان انتشار این خبر را چندان غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی عنوان کرد. اپل در اوایل سال میلادی جاری سرویس Texture را خریداری کرد که به‌ ازای پرداخت ۱۰ دلار در ماه، دسترسی به مجله‌های معتبری مانند نیویورکر و تایم را فراهم می‌کرد. البته این سرویس هم‌چنان در حال فعالیت است اما تعداد مخاطبین آن هرگز به رقم مشترکان اپل‌ نیوز نزدیک نشده است که به‌ صورت پیش‌فرض روی آیفون‌ها، آیپدها و مک‌های جدید نصب است. خبرگزاری بلومبرگ چندی قبل مدعی شده بود که سرویس پرداخت حق اشتراک اپل از سال آینده‌ی میلادی در دسترس قرار می‌گیرد درحالی که نیویورک تایمز از انتشار تاریخ دقیق خودداری کرده و معتقد است کاربران به‌زودی می‌توانند از قابلیت جدید اپل‌ نیوز استفاده کنند.

تکستچر / texture

در این مقاله به احساس و دیدگاه متفاوت و متناقص ناشران نسبت به اقدام جدید اپل نیز اشاره شده است. بیشتر نشریه‌های بزرگ ضربه‌های سنگینی از سوی غول‌های فناوری متحمل شده‌اند و این امر موجب شده تا خوانندگان زیادی از دست بدهند؛ در حالی که پلتفرم‌های این شرکت‌ها می‌توانند به مکانی مناسب برای جذب مخاطب جدید تبدیل شوند. برای مثال فیسبوک به آن‌ها قول خوانندگان تازه و درآمد بالا را داده بود درحالی که هیچ‌یک از وعده‌های این سرویس عملی نشد و تنها به نشریه‌ها آسیب وارد کرد.

مسئله‌ی مهم دیگر این است که اپل هم‌چنان به تجربه‌ی نیروی کار انسانی ارزش می‌ورزد و سعی دارد در مسیری درست از آن استفاده کند درحالی که بسیاری از رقبا روش‌های متفاوتی را در پیش گرفتند و به ربات‌ها و هوش‌مصنوعی خود اعتماد بیشتری دارند. برای مثال قسمت مقاله‌های مهم در اپل‌ نیوز هم‌چنان توسط سردبیرها و ژورنالیست‌ها انتخاب می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه محتوایی در ابتدا برای کاربر در صفحه‌ی اصلی نمایش داده شود. این روش می‌تواند مقاله‌های نامعتبر و دارای مشکل را حذف کند یا بازدید آن‌ها را به سطح کمتری برساند. البته سایر بخش‌های اپلیکیشن اپل توسط الگوریتم‌های رایانه‌‌ای مدیریت می‌شود و مشخص نیست که نسبت به ارائه‌ی اطلاعات غلط به کاربران مصون است یا خیر؛ مسئله‌ای که در سال‌های اخیر جنجال‌های زیادی در سرویس‌های مختلف از جمله فیسبوک ایجاد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات