گوگل اسلایدز صحبت‌ها را به‌صورت اتوماتیک زیرنویس می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
G Suite گوگل، امکان جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند صحبت‌ها را در Google Slides به‌صورت اتوماتیک زیرنویس کند.
تبلیغات

با توجه به اعلام گوگل،‌ در هفته‌ی جاری ویژگی جدیدی در اختیار کاربران Google Slides قرار می‌گیرد که با کمک آن می‌توانند به‌صورت خودکار شنیده‌ها و صحبت‌ها را زیرنویس کنند.

برای استفاده از این ویژگی، باید از میکروفون رایانه کمک گرفت. با کمک این قابلیت، در حین موقعیت‌هایی نظیر ارائه‌ی محتوا یا سخنرانی، هر آنچه از سوی سخنران در میکروفون گفته می‌شود، در زمان واقعی به زیرنویس تبدیل می‌شود و در اسلاید به نمایش درمی‌آید.

گوگل

گوگل اعلام کرده است که تهیه چنین اسلایدهای، نه تنها برای افرادی که دچار مشکلات شنوایی هستند می‌تواد مفید باشد؛ بلکه برای افرادی که در جلسات سخنرانی در محیط‌های پر سروصدا شرکت می‌کنند نیز کاربرد دارد. گوگل همچنین معتقد است این ویژگی برای زمان‌هایی که سخنران به‌اندازه‌ی کافی بلند صحبت نمی‌کند نیز بسیار مناسب خواهد بود. برای فعال کردن این ویژگی، سخنران یا ارائه‌دهند‌ه‌ی محتوا باید در آغاز صحبت‌های خود روی دکمه‌ی CC در باکس ناوبری کلیک کند. همچنین امکان فعال‌کردن این ویژگی با کلیدهای میان‌بر Command + Shift + C روی سیستم مک و Ctrl + Shift + C در سیستم عامل ویندوز و کروم امکان‌پذیر است. در حال حاضر این ویژگی تنها برای کاربرانی که زبان انگلیسی امریکایی صحبت می‌کنند و تنها در مرورگر کروم روی لپتاپ و دسکتاپ، قابل استفاده است. البته گوگل اعلام کرده است که قصد دارد در آینده این ویژگی را برای سایر کشورها و زبان‌های بیشتری توسعه دهد.

لورا داکیلا و ابیگِیل کلِین، مهندسان نرم‌افزار تیم دسترسی G Suite، کار خود را روی این ویژگی به‌عنوان بخشی از هکاتون داخلی آغاز کردند. داکیلا خودش نیز دارای مشکلات شنوایی است. همچنین کلین متوجه شد که با توسعه‌ی این ویژگی، افراد کم شنوا و حتی ناشنوا هم می‌توانند در جلسات سخنرانی شرکت کنند. تیم دسترسی G Suite در حال حاضر روی پروژه‌های دیگری از جمله بهبود ویژگی با استفاده از بزرگنمایی نمایشگر، استفاده از خط مخصوص بریل برای نابینایان، استفاده از اسکرین ریدر در Google Docs، گوگل Sheets و گوگل اسلایدز مشغول کار هستند. 

در طی سال‌های متمادی، گوگل ابزارهای دیگری را نیز برای کمک به افراد ناتوان و معلول طراحی کرده است. هفته‌ی گذشته، اپلیکیشن Voice Access از سوی گوگل معرفی شد که به کاربران امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی را با کمک هندزفری می‌دهد. در ماه می، گوگل اعلام کرد که در حال توسعه‌ی اپلیکیشن اندرویدی با نام Lookout است.این اپلیکیشن به افرادی که دچار ضعف بینایی هستند کمک می‌کند و اطلاعاتی در مورد اشیا، متن و افراد پیرامون‌شان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ماه مارس، گوگل امکان دسترسی و ناوبری اپلیکیشن گوگل مپ را برای افرادی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند، فراهم کرد؛ تا این افراد بتوانند در حین استفاده از صندلی چرخ‌دار، بهتر مسیرهایی را که قابلیت عبور با ویل‌چیر دارند، پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات