همکاری اپل با Salesforce برای تعامل بهتر iOS با کسب‌و‌کارها

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد برای بهبود قابلیت‌های تجاری و افزایش کارایی پلتفرم مدیریت روابط مشتریان (CRM) در iOS با Salesforce‌ همکاری کند.
تبلیغات

اپل قصد دارد ویژگی‌های تجاری سیستم‌عامل موبایلی خود را بهبود بخشد. این شرکت به‌تازگی از همکاری تازه‌ی خود با شرکت Salesforce خبر داده است که امکانات جدیدی را برای مشتریان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS فراهم می‌کند.

تحت این همکاری، Salesforce اپلیکیشن موبایل خود را برای iOS بازطراحی خواهد کرد تا با استفاده از ویژگی های شاخص و خاص این سیستم عامل نظیر میانبرهای سیری، فیس آیدی و گفتگوهای تجاری، تجربه‌ای غنی را برای کاربران فراهم آورد. طبق گفته‌ی سخنگوی این شرکت، برنامه‌ی بازطراحی‌شده‌ی آن‌ها برای انتشار در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته شده است.

در کنار این اتفاق، Salesforce قصد دارد برای نخستین‌ بار از اپلیکیشن موبایل Trailhead که از پلتفرم یادگیری این شرکت استفاده می‌کند، رونمایی کند؛ البته در کنار موارد فوق، برنامه‌های دیگری نیز برای ‌آی‌او‌اس در نظر گرفته شده است که نیازهای جانبی مشتریان را پوشش می‌دهند.

در این میان، توسعه‌دهندگان نیز یکی از اهدافِ این همکاری هستند. طبق قرارداد عقد شده، Salesforce در حال توسعه‌ی SDK جدیدی است که برای زبان برنامه‌نویسی سوئیفت بهینه‌سازی شده و برای انتشار در اواخر سال جاری میلادی آماده می‌شود. این شرکت قصد دارد به‌کمک SDK یادشده، راه را برای استفاده از پلتفرم SLP در جهت توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تجاری آیپد و آیفون هموارتر سازد.

Sakesforce

در آخر، اپل برای تشویق توسعه‌دهندگان به بهبود مهارت‌های خود و رشد کارنامه‌ی کاری خود، برنامه‌ی جدیدی را پیاده‌سازی می‌کند که به‌واسطه‌ی آن توسعه‌ی برنامه‌های بومی iOS در محیط برنامه‌نویسی Xcodeبا زبان سوئیفت آموزش داده می‌شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در این رابطه می‌گوید: 

ما از همکاری با Salesforce و بهره‌گیری از CRM پیشرفته‌ی آن‌ها در iOS برای ارائه‌ی ویژگی‌های اختصاصی جدید در آیفون و آیپد هیجان‌زده هستیم. با ترکیب قدرتمند آیفون، آیپد و iOS در کنار اپلیکیشن و SDK شرکت Salesforce، ما قادر خواهیم بود که برای تمام کسب‌و‌کارهای جهان، تجربه‌ای عالی را ارائه کنیم.

تاکنون Apple تلاش‌های زیادی را برای ورود macOS و iOS به محیط‌های کاری کرده که بسیاری از آن‌ها نیز اکنون به بار نشسته است. حال باید دید که تلاش اخیرِ آن‌ها و همکاری جدیدی که با Salesforce آغاز کرده‌اند، می‌تواند به رشد محبوبیت‌ سیستم عامل iOS در محیط‌های تجاری منجر شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات