باگ جدید Gboard و راهکاری ساده‌ برای رفع موقتی آن

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
برخی کاربران برنامه‌ی جی‌بورد، باگ جدیدی را گزارش کرده‌اند که گوگل نیز آن را تأیید می‌کند. البته راهکاری ساده برای رفع موقتی باگ وجود دارد.
تبلیغات

کاربران جی‌بورد، اخیرا با باگ جدیدی مواجه شده‌اند که حین تایپ کردن حروف برایشان پیش می‌آید. گوگل، وجود باگ جدید را تأیید کرده و درصدد است تا آن را برطرف کند. البته راهکار ساده‌ای برای رفع موقتی باگ جدید جی‌بورد وجود دارد که می‌تواند مشکل کاربران را حل کند. 

براساس آخرین گزارش‌ها، تعدادی از کاربران جی‌بورد اعلام کرده‌اند که در حین کارکردن با قابلیت glide-typing با مشکل مواجه هستند. قابلیت glide-typing، یکی از ویژگی‌های جی‌بورد است که در آن کاربر می‌تواند با استفاده از ژست‌های حرکتی و کشیدن انگشت خود بین حروف، با سرعت بالاتری تایپ کند. در اصل ویژگی glide-typing در جی‌بورد سرعت تایپ کردن را بالاتر می‌برد. هرچند کارکردن با قابلیت glide-typing در ابتدا ممکن است برای کاربران ساده نباشد، ولی با چند بار تمرین، کاربران می‌توانند با فعال کردن قابلیت glide-typing و کشیدن انگشتان خود بین حروف، با سرعت بالاتری تایپ کنند. 

کیبورد جی بورد گوگل

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که قابلیت glide-typing دچار باگ شده است و به‌جای آنکه سرعت تایپ کاربر را بالا ببرد؛ کلمات اشتباهی را تایپ می‌کند. این باگ در گوشی‌ها و دستگاه‌های بسیاری رویت شده است و مربوط‌به دستگاه خاصی نیست. کاربران حین تایپ کردن با جی‌بورد و استفاده از ویژگی glide-typing، کلماتی عجیب و غریب مشاهده می‌کنند. در اصل قابلیت glide-typing برای آن‌ها اصلا درست کار نمی‌کند. 

اگر شما هم یکی از کاربران برنامه‌ی محبوب جی‌بورد هستید و در حین تایپ کردن با قابلیت glide-typing، دچار مشکل شده‌اید، خبر خوبی برای شما داریم. گوگل ضمن تأیید وجود چنین باگی در قابلیت glide-typing،‌ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در صدد است هرچه زودتر این باگ را برطرف کند. 

برخی معتقدند که باگ جدید جی‌بورد شاید مربوط‌به باگ جدید battery saver است که در برخی از گوشی‌های اندرویدی با اندروید پای گزارش شده است. البته به‌نظر نمی‌رسد دلیل بروز باگ جی‌بورد، ارتباطی به باگ battery saver داشته باشد؛ چون کاربرانی بوده‌اند که باگ battery saver را گزارش نکرده‌اند، ولی با باگ جدید جی‌بورد مواجه هستند. 

همان‌طور که گفته‌شد، گوگل در تلاش است هرچه زودتر باگ جدید جی‌بورد را برطرف کند؛ اما اگر واقعا این باگ آنقدر برایتان آزاردهنده‌ است که می‌خواهید هرچه سریع‌تر از آن خلاص شوید، می‌توانید برنامه‌ی جی‌بورد را با توقف اجباری یا force-stopping متوقف کنید و دستگاه‌تان را مجددا راه‌اندازی کنید. ظاهرا برخی از کاربران با انجام این کار موفق شده‌اند به‌صورت موقتی و تا زمانی‌که Google باگ را برطرف کند، مشکل خود را حل کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات