مایکروسافت و نشنال جئوگرافیک به پروژه‌های زیست‌محیطی مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کنند

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و نشنال جئوگرافیک به پروژه‌های زیست‌محیطی مبتنی بر هوش مصنوعی، کمک‌هزینه‌ی مالی یک میلیون دلاری پرداخت می‌کنند.
تبلیغات

مایکروسافت و نشنال جئوگرافیک قصد دارند تا در راستای برنامه‌ی Earth Innovation Grant، به پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک‌هزینه‌ی مالی یک میلیون دلاری اختصاص دهند. پروژه‌هایی که بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی به رفع چالش‌های زیست‌محیطی کمک کنند، برنده‌ی دریافت کمک‌هزینه‌ی مالی یک میلیون دلاری از سوی این دو شرکت خواهند بود.

مایکروسافت و نشنال جئوگرافیک در برنامه‌ای جدید در نظر دارند به پروژه‌هایی که به نوعی قصد دارند با کمک هوش مصنوعی به حل مسایل و چالش‌های زیست‌محیطی بپردازند، کمک مالی کنند. بین ۵ تا ۱۵ پروژه به‌عنوان دریافت‌کنندگان کمک هزینه‌ی مالی برنامه‌ی Earth Innovation Grant انتخاب خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد پروژه‌ها باید بتوانند با کمک هوش مصنوعی برخی چالش‌های زیست‌محیطی را بررسی کرده و نتایج مثبت و قابل قبولی برای حل آن‌ها مشخص کنند. پژوهشگرانی که بتوانند وارد برنامه‌ی کمک‌هزینه‌ی مالی شوند، به فضای ابری و ابزارهای هوش مصنوعی مایکروسافت دسترسی خواهند داشت و می‌تونند از طریق دسترسی به اطلاعات National Geographic Explorer Community و ارتباط با آزمایشگاه‌های نشنال جئوگرافیک، امور تحقیقاتی خود را پیش ببرند.

لوکاس جپپا، پژوهشگر و دانشمند ارشد علوم محیط زیست Microsoft، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مایکروسافت همواره سعی دارد مرزهای فناوری را پشت‌سر بگذارد و با بررسی و کاوش بیشتر راه‌های کمک تکنولوژی به مردم و جهان را شناسایی کند. ما معتقدیم که انسان‌ها و رایانه‌ها، با کمک هوش مصنوعی می‌توانند در کنار یکدیگر راهکارهای جدیدی ارائه بدهند که تغییراتی در نوع نگاه، مدل برخورد و سبک مدیریت بر سیستم‌های طبیعی زمین ایجاد کند.  

در راستای حمایت از محیط زیست، گوگل نیز وارد همکاری جدیدی با بخش محیط زیست سازمان ملل متحد شده است تا بتواند داده‌هایی رو به‌صورت آنی برای استفاده‌ی سازمان‌ها و دولت‌ها از داده‌های اطلاعاتی در مورد تاثیر فعالیت‌های انسان بر اکوسیستم محیط زیست ارائه دهد.

پژوهشگران و سازمان‌ها می‌توانند تا تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر)، پروژه‌های خود را برای بررسی ارسال کنند. پروژه‌‌ها می‌تواند در زمینه‌ی حفظ گونه‌های زیستی، تغییرات آب‌وهوایی، کشاورزی یا آب تعریف شوند و درخواست‌های کمک مالی نباید بیشتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار در نظر گرفته شوند. کلیه‌ی طرح‌های پیشنهادی و پروژه‌هایی که با کمک مالی امتداد پیدا می‌کنند، متن‌باز خواهند بود تا سایر پژوهشگران بتوانند از خروجی اطلاعات پروژه‌ها استفاده کنند. دریافت‌کنندگان و برندگان کمک‌های مالی در ماه دسامبر (آذرماه) مشخص خواهند شد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات