باگ جدید فیسبوک به صورت موقت بیش از ۸۰۰.۰۰۰ فهرست بلاک شده را از حالت مسدود خارج کرد

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بیش از ۸۰۰.۰۰۰ فهرست بلاک شده فیسبوک، در اثر بروز باگی جدید به صورت موقت از حالت مسدود خارج شدند.
تبلیغات

وقتی فردی را در فیسبوک مسدود می‌کنید، احتمالا انتظار  دارید تا زمانی که شما وی را از حالت بلاک شده خارج نکرده‌اید، در همان وضعیت باقی بماند. حالت بدی پیش می‌آید که شما تصور کنید فردی را بلاک کرده‌اید ولی در اثر بروز یک باگ، بدون اطلاع شما، وی از حالت مسدود شده خارج شده باشد.

اخیرا در اثر بروز باگی در فیسبوک، بیش از ۸۰۰.۰۰۰ فهرست بلاک شده، بدون اطلاع افرادی که آنها را بلاک کرده بودند، از حالت مسدود خارج شد. بر اساس اعلام فیسبوک، این باگ از تاریخ ۲۹ ماه می (۸ خردادماه)  تا ۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) برای برخی کاربران رخ داده است و فهرست‌ افراد بلاک شده آنها را بدون اطلاع، از حالت مسدود خارج کرده است.  

facebook

البته جای خوشحالی دارد حتی اگر فردی که توسط شما مسدود شده است، قبلا جزو دوستان شما باشد و شما وی را به هر دلیلی در فهرست بلاک قرار داده باشید، در اثر بروز باگ جدید تنها می‌تواند در مسنجر فیسبوک برای شما پیام بگذارد و یا مجددا تلاش کند تا شما را به عنوان دوست خود به فهرست دوستانش اضافه کند؛ ولی نمی‌تواند پست‌هایی که شما تنها برای دوستان خود منتشر می‌کنید و حالت خصوصی دارد را مشاهده کند.

فیسبوک ابتدا در مورد علت بروز این باگ صحبتی نکرده بود و تنها به ارسال اطلاعیه‌ای برای کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌ بودند، بسنده کرد.

فیسبوک/ facebook

ولی روز گذشته ظاهرا لب گشود و جزئیاتی در مورد علت وقوع باگ در پاسخ به پست توییتری جاس کانستین از تک‌کرانچ، اعلام کرد: 

توضیح دادن و بیان جزئیات فنی درباره‌ی علت بروز چنین باگی، آنهم از طریق پست توییتری، کار ساده‌ای نیست. ولی اگر بخواهم موضوع را به‌صورت کلی توضیح بدهم باید بگویم، اکثر اطلاعات قابل مشاهده کاربران فیسبوک در محلی به نام «انجمن‌ها» نیز ذخیره می‌شود و که بخشی از این اطلاعات مشخص می‌کند مردم کدام پست‌ها را ببینند و روی کدام پست‌ها می‌توانند اعلام نظر کنند. در اثر بروز باگی فنی، برخی اطلاعات مربوط به انجمن‌های فیسبوک و مسنجر فیسبوک پاک شدند و به همین دلیل فهرست مسدود شده‌ها نیز همراه سایر اطلاعات حذف شدند.فیسبوک، ۲ جولای ۲۰۱۸ (۱۱ تیرماه ۱۳۹۷)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات