تراشه‌ی مودم 5G مدیاتک به نام هلیو ام 70 سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در نظر دارد تراشه‌ی هلیو ام ۷۰ را که در واقع مودم 5G این شرکت است، در سال ۲۰۱۹ راهی بازار کند.
تبلیغات

مدیاتک تراشه‌ی مودم 5G جدید خود را به نام هلیو ام ۷۰ (Helio M70) مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC که با فناوری EUV تولید می‌شود، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد کرد. هلیو ام ۷۰  قرار است در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۹ ( ۱۵ خردادماه ۱۳۹۸ ) رسما رونمایی شود.

مدیاتک تصمیم گرفته است به صورتی برنامه‌ی طراحی و تولید این تراشه را پیش ببرد که حداقل ۶ ماه زودتر از سررسید برنامه‌‌ی اولیه، تولید انبوه تراشه‌ی نسل جدید خود را آغاز و آن را به بازار معرفی کند و با این رویکرد، سعی می‌کند به طراحان تراشه نشان دهد در تصمیم خود برای استقرار سریع در حوزه‌ی توسعه فناوری ارتباطی 5G‌ مصمم است. به‌علاوه این استراتژی منجر به ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید در حوزه فناوری 5G خواهد شد.

مدیاتک / MediaTek

ریک تسای، مدیر عامل شرکت مدیاتک، اعلام کرده است که تیم تحقیق و توسعه، به‌صورت کاملا فعال در جهت توسعه فناوری 5G و هوش مصنوعی در تلاش هستند و سعی می‌کنند بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان این شرکت فراهم کنند. وی تأکید کرده است که با استفاده از طیف گسترده‌ای از IP-های خوب و راهکارهای تراشه، مدیاتک می‌تواند به اکوسیستم‌ها و مشتریان خود کمک کند بهترین دستگاه‌های ارتباطی با بهترین عملکرد را در اختیار عموم قرار دهند تا در حوزه کسب و کار 5G به چشم‌انداز روشن و خوبی برسند. جو چن، از اعضای هیئت مدیره مدیاتک، ادعا می‌کند که این شرکت نقش مهمی در تسریع فرآیند محبوبیت گوشی‌های هوشمند بین کاربران در سراسر جهان داشته است و همواره با معرفی راهکارهای جدید در تلاش بوده تا خدمتی درخور نیاز کاربران به آن‌ها ارائه دهد و با همکاری نزدیک با فروشندگان گوشی‌ هوشمند و اپراتورهای مخابراتی، سعی در توسعه فناوری کاربردی 4G داشته است. 

مدیاتک در مسیر توسعه و گسترش فناوری‌های 5G، با شرکت‌هایی همچون نوکیا، NTT Docomo، China Mobile و هواوی ارتباط برقرار کرده است تا برای پیشبرد مسائل بخش فنی با آ‌ن‌ها مذاکره کند و اگر لازم شد، با یکدیگر وارد همکاری جدیدی شوند. طبق گفته‌ی چن، با انتشار آخرین نسخه‌ی 15 NSA 5G NR توسط سازمان 3GPP، مدیاتک تصمیم گرفته است مودم هلیو ام ۷۰ را زودتر از برنامه‌ی قبلی و با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه معرفی کند. چن تأکید کرد که مدیاتک قصد دارد در سال ۲۰۱۹ بازار تراشه‌ی 5G را از آن خود کند و برنامه‌ریزی کرده است تا در سال ۲۰۲۰ - ۲۰۲۲ حضور چشمگیری در بازار تراشه‌ی 5G‌ داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات