هلیو پی 60 با پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به‌روز‌رسانی می‌شود

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در تلاش است تراشه‌ی محبوب خود یعنی هلیو پی 60 را با پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به‌روزرسانی کند.
تبلیغات

هلیو پی 60 مدیاتک، پردازنده‌ی ویژه‌ی گوشی‌های میان‌رده، در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی شد. از زمان عرضه‌ی هلیو پی ۶۰ به بازار، تولیدکنندگان چینی گوشی‌ هوشمند از جمله شیائومی و اوپو، استقبال خوبی از آن کردند. قیمت مناسب و مشخصات خوب، تراشه را برای گوشی‌های میان رده، تبدیل به گزینه‌ای مناسب کرده و عاملی برای تقاضای بازار شده است و در نهایت تراشه‌ی مذکور توانست تا حد زیادی منجر به سودآوری شرکت مدیاتک شود.

هلیو پی 60 از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای دارد و در کل با هدف استفاده در گوشی‌های میان‌رده طراحی و به بازار عرضه شده و در نهایت تا اینجا توانسته است با تقاضای خوب بازار، تراشه‌ی پرفروش مدیاتک شود. از این‌رو شرکت مدیاتک تصمیم دارد با توجه به این مؤلفه‌ها، روندی که در پیش گرفته است ادامه دهد و در گزارش جدیدی اعلام کرده است قصد دارد تا پایان سال جاری، نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از هلیو پی ۶۰ را با پشتیبانی از قابلیت‌های ارتقاءیافته‌تر هوش مصنوعی روانه بازار کند.

  هلیو پی 60 با پشتیبانی از هوش مصنوعی، تراشه‌ی هشت هسته‌ای مبتنی بر طراحی لیتوگرافی ۱۲ نانومتری، از چهار هسته‌ی A73‌ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A53‌ با همین فرکانس، بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی آن از نوع Mali G72 MP3 است که در زمان معرفی تراشه، قدرتمندترین پردازنده‌ی گرافیکی ARM بود. قرار است تراشه‌ی ارتقاءیافته‌ی هلیو پی ۶۰ با پردازنده‌ی گرافیکی جدید ARM یعنی Mali G76 به‌روزرسانی شود. نسخه‌‌ی ارتقاءیافته، لیتوگرافی ۱۲ نانومتری دارد. تراشه‌ی جدید نه‌تنها از نظر عملکرد ارتقاء خواهد یافت بلکه مصرف انرژی کمتری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود خواهد داشت. تمرکز اصلی مدیاتک روی ارتقاء توانایی‌های تراشه برای پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی است تا بتواند مشتری بیشتری جذب کند.

مدیاتک زمان دقیق عرضه‌‌ی تراشه‌ی به‌روزشده را مشخص نکرده است، ولی اعلام کرده که نیمه دوم سال ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد. با توجه به اینکه مدیاتک اکثر رویدادهای مهم را در ماه آگوست (مردادماه) برگزار می‌کند، ممکن است تراشه‌ی جدید قبل از پایان تابستان به بازار عرضه شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات