شواهدی برای قیمت نهایی سرفیس ویندوز ۸ نسخه RT: تنها ۱۹۹ دلار!

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا مایکروسافت قصد دارد یک تبلت مبتنی بر معماری آرم با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه کند.
تبلیغات

همه ما هنگام ارایه تبلت فوق‌العاده مایکروسافت متعجب شدیم. یک تبلت تمام عیار و بهینه شده در تمام جوانب که تا قبل از معرفی، اطلاعات بسیار ناچیزی از آن داشتیم. اما برای همه علاقه‌مندان یک چیز همیشه سوال بود، اینکه قیمت فروش این تبلت چقدر تعیین خواهد شد. خوانندگان زومیت اطلاع دارید که چندی پیش  مدیرعامل ایسر در مورد رقابت ناعادلانه و تاثیر منفی حرکت نادرست مایکروسافت بر روی دیگر تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی سخن گفته بود، هم اکنون ما شواهدی داریم که مدیر عامل ایسر را‌ اندکی عصبانی‌تر خواهد کرد.

بر اساس یک منبع داخلی که مستقیما با وب سایت انگجت در ارتباط بوده، در کنفرانس TechReady15 شرکت مایکروسافت ، جلسه‌ای برگزار شده که تمامی‌اطلاعات مربوط به انتشار تبلت سرفیس در آن اعلام گشته است. بر اساس گفته مایکروسافت اگر همه چیز بر طبق نقشه پیش رود ، نسخه RT تبلت سرفیس در روز ۲۶ اکتبر ( تا اینجا نکته تعجب آوری وجود نداشت) با قیمت ۱۹۹ دلار (!) به بازار عرضه خواهد شد.

بدون شک این قیمت بالاتر از هزینه تمام شده برای مایکروسافت است و این تبلت را از لحاظ قیمت در کنار تبلت Nexus 7 و Kindle Fire قرار خواهد داد. این قیمت، ویندوز ۸ را به یک انتخاب بدون ریسک تبدیل می‌کند و بسیاری از افراد را بدون اینکه لزومی‌به قانع کردن آنها وجود داشته باشد، به سمت خود خواهد کشید، حال تصور کنید که این تبلت ۱۹۹ دلاری سرفیس باشد.

ولی مشکل این است که آیا فروش محتوا و برنامه‌ها آن قدری خواهد بود که این قیمت را برای مایکروسافت توجیه کند؟ آیا شرکت‌هایی مانند ایسر به مایکروسافت اجازه خواهند داد که اینگونه وارد بازار رقابت با شرکای خود شود؟ نوکیا چطور، آیا نوکیا با این قیمت ناچیز سرفیس وارد این بازار خواهد شد؟ به زودی به طور رسمی‌ پاسخ تمام پرسش‌هایمان را می‌شنویم.

اما مسلم است، اگر حتی این قیمت تنها در حد و‌اندازه یک ایده باشد، باز هم نشان دهنده یک چیز است، اینکه مایکروسافت این بار برای یادگیری و یا کسب تجربه به بازار نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات