افزوده شدن یک دستیار تصویری به دستیار صوتی دستگاه‌های اندرویدی

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل از تصمیم خود برای افزودن یک سیستم دستیار بصری به دستگاه‌های اندرویدی مجهز به گوگل اسیستنت خبر داد.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۱۸ از انتشار دستیار بصری مختص خود خبر داد، این دستیار بصری قرار است در تابستان سال جاری برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار گیرد و هدف کلی آن ایجاد و فراهم‌سازی اطلاعاتی برای ایجاد تعامل با برنامه‌های کاربردی با یک درخواست صوتی از طریق دستیار گوگل در یک تجربه‌ی تمام صفحه است.

هنگامی که یک کاربر اندروید درخواستی را با دستیار گوگل مطرح می‌کند، گوگل تلاش خواهد کرد تا تجربه‌ی بصری تعاملی‌تر و کارآمدتری را روی گوشی هوشمند برای این کاربر فراهم کند. مجموعه‌ی تلاش‌ آنها در این مسیر شامل روش‌هایی برای تعامل بهتر میان محصولات مرتبط با خانه‌ی هوشمند (اسمارت هوم) از قبیل ترموستات‌ها یا تعامل به‌طور مستقیم با برنامه‌های کاربردی گوناگونی همچون استارباکس خواهد بود. دستیار بصری گوگل در سال جاری میلادی برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. شما به‌عنوان یک کاربر قادر خواهید بود درخواست‌هایی همچون دمای هوا در همین لحظه را از دستیار خود بخواهید. در ادامه، یک نمایشگر روش‌هایی برای تغییر دما به دمای مورد نظرتان را پیش رویتان خواهد گذاشت.

دستیار گوگل

کاربران همچنین قادر خواهند بود با سوایپ کردن صفحه نمایش، به تصاویر ثبت‌شده در لحظه از موارد رخ‌داده در طول روز دسترسی داشته باشند. مواردی که بدان اشاره‌ می‌شود، شامل فعالیت‌هایی همچون مسیریابی تا محل کار، یادآوردها و سایر سرویس‌های مشابه آن است. تمام این کارها برای فراهم آوردن روشی برای کاربران به‌منظور دسترسی سریع و مناسب به فعالیت‌های روزانه بدون نیاز به نوشتن یا ادا کردن شماری از جملات، کلیک‌ها یا لمس‌ها برای رسیدن به هدف مورد نظرشان صورت می‌‌گیرند.

دستیار بصری گوگل روی گوشی‌های هوشمند تاحدودی شبیه به یک روند تکاملی پیرامون چگونگی تعامل کاربران با سرویس‌ها و یکپارچه‌سازی‌های گوگل به‌روشی بهینه‌تر است. کارکرد رابط‌های صوتی با پدیدار شدن گوگل هوم و الکسا، قابل اتکاتر و بهتر شده است و همین امر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با دستگاه‌ها و سایر سرویس‌های مورد نظرشان تنها از طریق ادای برخی کلمات به آن گوشی یا دستگاه خانگی تعامل کنند؛ اما گاهی اوقات هم تعامل‌های پیچیده‌تری به میان می‌آیند؛ مواردی همچون تغییر تدریجی و اندک دما و در اینجاست که داشتن یک نمایشگر بصری می‌تواند منطقی‌تر از یک دستیار صرفا صوتی جلوه کند.

الکسا

با برداشته شدن هر یک گام جدید در این مسیر و رسیدن به یک نقطه‌ی عطف جدید (در اینجا منظورمان دستاوردهایی همچون یک نمایشگر تمام‌صفحه پس از ارسال درخواست صوتی است)، شرکت‌ها می‌توانند به راه‌های بیشتر و بیشتری برای جذب نظر مشتریان و کاربران بالقوه دست پیدا کنند. در حالی که الکسا به‌ توسعه‌دهندگان راهی را برای داشتن یک دستیار صوتی در ابزارهایشان ارائه می‌دهد، گوگل در تلاش است تا به پاسخ درخوری برای این پرسش برسد: گام بعدی برای یک کاربر پس از پرسیدن یک سوال از گوگل چه خواهد بود؟

به‌نظر می‌رسد که برای یک کاربر، دسترسی سریع به یک رابط جدید و نیازمند به نوعی المان بصری، گزینه‌ی معقول‌تر و توجیه‌پذیرتری برای استفاده روی یک گوشی هوشمند باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات