یوتیوب قوانین جدیدی را برای خالقان محتوا وضع کرد

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز یوتیوب از قوانین جدیدی برای خالقان محتوا رونمایی کرد تا از این پس محیطی شاداب‌تر، سالم‌تر و کم‌جدل‌تری را در این سرویس شاهد باشیم.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷ میلادی بی‌شک یکی از بحث‌برانگیز‌ترین سال‌ها در تاریخ یوتیوب بوده است. انتشار ویدیوهایی با محتویاتی غیر خوشایند کاربران باعث شده بود تا عده‌ی زیادی از کاربران به سیاست‌های این غول حوزه‌ی ویدیو خرده بگیرند و قوانین آن را سزاوار بازبینی بدانند.

حال یوتیوب اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی قوانین جدیدی را برای خالقان محتوا وضع کرده که کسب‌ در‌آمد را برای کانال‌های کوچک و بزرگ‌ سخت‌تر از پیش می‌کند. یوتیوب امیدوار است با وضع قوانین جدید، محتویات این سرویس نسبت به گذشته هدفمند‌تر شود و کمتر شاهد زیر پا گذاشتن قوانین توسط خالقان محتوایی چون پیودی‌پای (PewDiePie) و لوگان پاول (Logan Paul) باشیم.

یوتیوب هدف از وضع این قوانین را جلوگیری از آسیب‌رسانی بازیگرانِ بد این حوزه به دیگر خالقانی عنوان کرده که درآمد خود را از این طریق کسب می‌کنند.

اولین قانون، عضویت کانال‌ها در برنامه‌ی Youtube Partner Program‌ را دشوارتر می‌کند. اکنون برای ورود به این برنامه حداقل باید از ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت زمانِ تماشا ظرف ۱۲ ماه گذشته برخوردار بود. از همین‌رو اکنون راه برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، دشوارتر از گذشته شده است.

این قانون در حالی وضع شده که آستانه‌ی قبلی برای ورود به برنامه‌ی اشاره شده نیز بارها توسط خالقان محتوا و وب‌سایت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ البته یوتیوب ادعا می‌کند که این قانون اکثر کاربران را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و تنها تعداد اندکی از آن متأثر خواهند شد.

اما تغییر دوم تنها به کانال‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ مربوط می‌شود. برطبق گفته‌ی یوتیوب، از این پس تمامی محتوای این کانال‌ها قبل از انتشار به‌صورت دستی و توسط یک انسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از فاجعه‌هایی که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن‌ها بودیم جلوگیری به عمل آید؛ همچنین محتوای منتشر شده‌ی کانال‌های بزرگ نیز به‌صورت منظم مورد بررسی دوره‌ای قرار خواهد گرفت.

تغییرات فوق اگرچه ممکن است به مذاق خالقان محتوا و صاحبان کانال‌ها خوش نیاید اما، مسلماً قدمی اساسی در راستای خلق محیطی با محتوای ارزشمند خواهد بود.

دیدگاه خود را در این‌باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات