اپل سال ۲۰۱۹ عینک واقعیت افزوده عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تأمین‌کنندگان اپل گزارشی ارائه کرده‌ است که از عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.
تبلیغات

بر اساس گزارش مؤسسه خبری Nikkei، یکی از تأمین‌کنندگان اپل سال ۲۰۱۹ را زمان عرضه‌ی «دستگاه واقعیت‌ افزوده» معرفی کرده‌ است. درست مانند خبرهای قبلی، در این گزارش نیز نامی از اپل برده نشده است؛ اما انتظار می‌رود این محصول مربوط به اپل باشد.

مدتی پیش مدیرعامل اپل، تیم‌ کوک، در سخنان خود به نبود تکنولوژی لازم برای ساخت دستگاه‌ واقعیت افزوده اشاره کرد؛ بنابراین تاریخی که تأمین‌کنندگان اپل تعیین کرده‌اند، چندان دور از انتظار نیست.

گزارش اخیر بر اساس گفته‌های نایب رئیس شرکت کوانتا، سی. سی. لیونگ ارائه شده است. شرکت کوانتا وظیفه‌ی تولید اپل‌ واچ‌ و مک‌بوک‌های اپل را برعهده دارد؛ بنابراین جای تعجبی نیست که کوپرتینویی‌ها بزرگ‌ترین مشتری آن‌ها باشند.

لیونگ در صحبت‌هایش به دستگاه‌ واقعیت‌ افزوده‌ای اشاره کرده که شرکتش نزدیک به ۲ سال است روی آن کار می‌کند. او تخمین می‌زند که این دستگاه برای عرضه در سال ۲۰۱۹ آماده شود. او می‌گوید:

ما از دو سال پیش، روی پروژه‌ی واقعیت‌ افزوده‌ای کار می‌کنیم که در آن از فناوری‌های نوری موردنیاز دستگاه‌های واقعیت‌ افزوده استفاده شده است. انتظار داریم این دستگاه تا قبل از سال ۲۰۱۹ وارد بازار نشود. این دستگاه گجتی هدست‌مانند است که با لنز‌های کاملا شفاف، کاربران را قادر می‌سازد [اطرافشان] را ببینند و با محیط تعامل کنند.

نکته‌ی جالب توجه، نقطه‌نظرات مشترک رؤسای کوانتا با مدیرعامل اپل است. پیش‌تر تیم‌ کوک از پتانسیل بالاتر تکنولوژی واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی صحبت کرده بود و حتی از آن با عنوان انقلاب بعدی دنیای دیجیتال یاد کرد. حال لیونگ در این باره می‌گوید:

واقعیت‌ افزوده در طولانی‌مدت، اپلیکیشن‌های بسیار بیشتری به ارمغان می‌آورد و فرصت‌های بیشتری نسبت به واقعیت افزوده ایجاد می‌کند.

کوک پیش‌تر اشاره کرده بود که شرکت متبوعش تنها در صورتی اقدام به عرضه‌ی دستگاهی جدید می‌کند که از کیفیت بالای آن اطمینان کامل داشته باشد. به باور او، فناوری‌های امروز اجازه عرضه‌ی چنین دستگاهی را نمی‌دهند.

لیونگ باور دارد که دستگاه‌های واقعیت‌ افزوده اگر با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه شوند، با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات