اپل سال ۲۰۱۹ هدست واقعیت‌ افزوده عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، به‌ نظر می‌رسد که اپل برای عرضه‌ی هدست واقعیت‌ افزوده خود در سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود.
تبلیغات

مدیرعامل اپل، تیم‌ کوک، در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ بار دیگر بر اهمیت تکنولوژی واقعیت‌ افزوده و تأثیر عمیقی که بر نحوه‌ی تعامل کاربران با دنیای دیجیتال می‌گذارد، تأکید کرد. امسال این شرکت اولین گام خود را با معرفی ARKit برای آی‌او‌اس ۱۱، در زمینه‌ی واقعیت‌ افزوده برداشت.

حال برطبق گزارش اخیر بلومبرگ، هدست واقعیت‌ افزوده این شرکت محصولی مجزا خواهد بود که صفحه‌نمایش اختصاصی، تراشه‌ی پردازشی انحصاری و سیستم‌عامل منحصربه‌فرد خواهد داشت که فعلا با نام «rOS» یا «سیستم‌عامل واقعیت‌» شناخته می‌شود. مهندسان اپل برای ایجاد تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فرد، در حال آزمایش ژست‌های حرکتی، پنل‌های لمسی و دستورات صوتی جدیدی هستند.

با‌توجه به این موضوع که طراحی این هدست هنوز در مراحل اولیه‌ قرار دارد، مهندسان این شرکت برای آزمایش محدودیت‌ها و پتانسیل‌های خاص واقعیت‌ افزوده از هدست اچ‌تی‌سی وایو استفاده می‌کنند. کوپرتینویی‌ها فعلا اپلیکیشن‌های نقشه‌برداری، پیام‌رسان و «اتاق ملاقات مجازی» را آزمایش می‌کنند. معرفی ARKit برای آیفون‌ و آیپد‌، باعث خلق اپلیکیشن‌های جدیدی شده است که به‌سبب آن‌ها اپل می‌تواند درک بهتری از پتانسیل‌های واقعی این تکنولوژی پیدا کند.

پتنت هدست واقعیت افزوده اپل

اگر گزارش‌ها به تحقق بپیوندد، هدست واقعیت‌ افزوده کوپرتینونشین‌ها سال ۲۰۱۹ آماده و احتمالا عرضه‌ی عمومی این دستگاه به سال ۲۰۲۰ موکول شود.

باوجود سر و صدایی که در سال‌های گذشته در مورد واقعیت‌ مجازی و افزوده در جریان بوده، هنوز استقبال گسترده‌ای از آن‌ها نشده است. البته در این بین دستگاه‌های واقعیت‌ افزوده هنوز در مراحل اولیه راه قرار دارند. بزرگ‌ترین بازی‌گردان این عرصه، هدست هولولنز مایکروسافت محسوب می‌شود که با اضافه‌ کردن اطلاعات دیجیتال به جهان حقیقی، راهنمای کاربران است. اکنون هدست مایکروسافت توسط شرکت‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای نمونه اخیرا شرکت خودروسازی فورد برای تجربه‌ی بصری از طراحی خودروها از این هدست استفاده می‌کند.

فارغ از گزارش فوق، ساخت هدست واقعیت‌ افزوده توسط اپل به همگان اثبات شده است و دیدگاه مدیرعامل این شرکت، گواهی بر این مدعا است. به عقیده‌ی تیم‌ کوک، پتانسیل بالای واقعیت‌ افزوده، امکان ایجاد انقلاب جدیدی در دنیای تکنولوژی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات