با Xperia Hello اسپیکر هوشمند سونی آشنا شوید

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سونی همانند دیگر کمپانی‌های مطرح دنیای فناوری، اسپیکر هوشمند خود را توسعه داده است که Xperia Hello نام دارد.
تبلیغات

در طول چند سال اخیر بازار اسپیکرهای هوشمند رونق گرفته است و تقریبا بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیای فناوری در حال توسعه‌ی اسپیکر هوشمند خود هستند. شرکت سونی نیز جزو این کمپانی‌ها بوده و با سلیقه و روش خود اسپیکر هوشمند خود را توسعه داده است. این کمپانی در جریان کنگره جهانی موبایل سال گذشته چند محصول هوشمند غیر موبایلی را معرفی کرد که Xperia Agent  جزو آن‌ها بود. سونی طرح مفهومی  این محصول را نمایش داد و از آن به‌عنوان رقیبی برای محصولات گوگل هوم، آمازون اکو و اپل هوم‌پاد یاد کرد. حال این کمپانی نمونه‌ی نهایی محصول هوشمند خود را با نام اکسپریا هِلو معرفی کرده است.

درحالی‌که امروزه بیشتر محصولات هوشمند از جمله اسپیکرهای هوشمند از نوع خاص هوش مصنوعی بهره‌مند شده‌اند، سونی به روش خود و یک سطح بالاتر از دیگر اسپیکرهای هوشمند، روبات اکسپریا هلو را توسعه داده است. این روبات همانند دیگر اسپیکرهای هوشمند، وظایف معمول همانند اعلام وضعیت آب و هوا را بر عهده دارد؛ اما از قابلیت‌هایی مثل مکالمه تصویری و یک دوربین امنیتی داخلی نیز برخوردار است. 

اکسپریا هلو

روبات هوشمند سونی از نمایشگر ۴.۶ اینچی عمومی مخصوص مکالمات تصویری و نمایش اطلاعات، دوربین و سنسور فروسرخ به منظور تشخیص حرکات در محیط و هفت میکروفون اختصاصی بهره‌مند شده است. البته هنوز شرکت سونی قادر به توسعه‌ی دستیار هوش مصنوعی در این محصول نشده است. این بلندگو سیستم عامل اندروید دارد؛ اما نمی‌تواند رقیبی برای تکنولوژی‌هایی مثل الکسا یا گوگل اسیستنت باشد. با این حال، اکسپریا هلو همانند اکسپریا ایر بادز به یک دستیار اختصاصی مجهز شده است.  فروش این محصول از ماه آینده برای اولین بار در ژاپن آغاز خواهد شد؛ اما از قیمت قطعی و تاریخ عرضه‌ی آن در بازارهای جهانی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات