ویدیوهای سامسونگ نشان می‌‌دهند چرا بیکسبی یک دستیار دیجیتال خاص است

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌های بیکسبی، چند ویدیوی جدید از این دستیار صوتی هوشمند منتشر کرده است.
تبلیغات

فعال شدن دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی روی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بیش از آنچه انتظار داشتیم به طول انجامید؛ اما حالا این غول کره‌ای برای معرفی و ارائه توضیحات در مورد بیکسبی و اینکه چرا این دستیار شخصی بهتر از دستیارهای ساخت اپل و گوگل است، هیچ وقتی را تلف نمی‌کند.

سامسونگ در یک سری ویدیو جدید سعی دارد عملکردهای بیکسبی را در گوشی‌های هوشمند معرفی کند. این دستیار هوشمند همچنان از فبلت مورد انتظار گلکسی نوت ۸ که در اواخر سال جاری معرفی می‌شود نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته چه کسی می‌داند، شاید سامسونگ حتی دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی را در نوت ۸ حذف کند. اولین ویدیو سامسونگ شاید برای شما مثل یک دموی جالب به نظر برسد؛ اما در حقیقت این ویدیو نشان می‌دهد که بیکسبی نسبت به گوگل اسیستنت و سیری در آیفون چه تفاوت‌هایی دارد. اساسا رقبای سامسونگ در این زمینه سعی دارند جایگزینی برای روش تعامل از طریق نمایشگر باشند؛ اما بیکسبی بیشتر شبیه به یک لایه‌ی دیگر روی تجربه‌ی کاربری گوشی‌های معمول است. سامسونگ در این ویدیو اشاره می‌کند که شما می‌توانید تمام کارهایی که با لمس کردن نمایشگر با گوشی خود انجام می‌دهید، با بیکسبی و با دستورات صوتی نیز انجام دهید.

این یعنی می‌توانید با دستورات صوتی بیکسبی، به ثبت اسکرین‌شات، ثبت تصاویر به‌عنوان عکس پروفایل و مشاهده‌ی تصاویر مورد نظر پیش از انجام ویرایش بپردازید. علاوه بر این، امکان یکپارچه شدن اپلیکیشن‌های شخص ثالث با بیکسبی وجود دارد و مثلا می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی سامسونگ از سرویس اوبر یک تاکسی درخواست کنید. 

ویدیوی دوم سامسونگ بیشتر بر عملکردهای خاص تمرکز دارد؛ مثلا اینکه چطور با استفاده از بیکسبی می‌توانید یادآورهای خود را مدیریت کنید. این ویژگی شامل موارد پایه‌ای از جمله تنظیم یک یادآور پارک ماشین و اضافه کردن موقعیت مکانی در یادآوری مورد نظر است و علاوه بر این می‌توان با استفاده از بیکسبی وارد بخش تنظیمات شد و مواردی مثل تنظیم بلندی صدای زنگ مربوط به یادآور را به دلخواه، زیاد یا کم کرد. برای فعال کردن دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ می‌توانید از دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی آن استفاده کنید یا عبارت «Hi Bixby» را بیان کنید.

در سومین ویدیو، عملکردهای عمیق‌تری مثل یکپارچه بودن با بخش تنظیمات گوشی نمایش داده می‌شود. با استفاده از دستورات صوتی بیکسبی می‌توانید مواردی مثل روشن کردن هات‌اسپات دستگاه، تنظیم روشنایی نمایشگر و تنظیمات دیگری مثل بلوتوث و فیلتر نور آبی نمایشگر را انجام دهید. البته استفاده از روش معمول برای انجام این‌گونه کارها آسان‌تر است؛ اما در شرایطی که مشغول انجام کاری باشید، مسلما توانایی بیکسبی نسبت به گوگل اسیستنت و دستیار صوتی اپل بیشتر است.

البته تمام این قابلیت‌ها در شرایطی مفید واقع خواهند شد که بیکسبی بتواند عملیات تشخیص صدا را با دقت انجام دهد. قطعا این دستیار هوشمند در روزهای اولیه‌ی خود به سر می‌برد و به مرور زمان سامسونگ با ارتقاء سرورهای خود، قابلیت‌های آن را در پس‌زمینه ارتقاء می‌دهد‌. یکی دیگر از نگرانی‌هایی که در مورد بیکسبی وجود دارد، کوچک بودن تیم توسعه‌دهنده‌ی این دستیار دیجیتال نسبت به گروه‌های توسعه‌دهنده‌ی دستیارهای شخصی گوگل، اپل و آمازون است. 

حال باید دید بلندگوی هوشمند بیکسبی چگونه عمل خواهد کرد؛ زیرا ظاهرا قرار است این محصول رقیبی جدی برای اسپیکر آمازون اکو، گوگل هوم و اسپیکر هوشمند مورد انتظار هوم‌پاد اپل باشد. حوزه‌ی بلندگوهای هوشمند هم‌اکنون به میزان قابل توجهی در دستان آمازون است و برخی منابع ناشناس از کره‌ی جنوبی، اعلام کرده‌اند که شرکت سامسونگ به همین دلیل تصمیم گرفته است فعلا بر ارائه‌ی دستیار هوشمند بیکسبی در گوشی‌های هوشمند تمرکز کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات