ارزش بازار اپلیکیشن ها سال ۲۰۲۱ به ۶.۳ تریلیون دلار می‌رسد

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
App Annie در گزارش جدیدش پیش‌بینی کرده است که ظرفیت بازار اپلیکیشن‌ها از ۱.۳ تریلیون دلار طی سال ۲۰۱۶، به بیش از ۶.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.
تبلیغات

جدیدترین گزارش App Annie نشان از این دارد که ارزش بازار اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۱ از ۱.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶.۳ تریلیون دلار خواهد رسید. ضمنا در این گزارش تعداد کاربران اپلیکیشن نیز تخمین زده شده است و  از دو برابر شدن تعداد کاربران اپلیکیشن و رسیدن به آمار ۶.۳ میلیارد نفری حکایت دارد. در حال حاضر مجموع کاربران اپلیکیشن‌ها به بیش از ۳.۴ میلیارد نفر رسیده است. همچنین باید به تعداد ساعات صرف شده برای کار با اپلیکیشن‌ اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ به ۳.۵ تریلیون ساعت خواهد رسید و در مقایسه با ۱.۶ تریلیون ساعت در سال ۲۰۱۶، دو برابر خواهد شد.

در بررسی‌های انجام‌شده تمام حالت‌های درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها نظیر پرداخت‌های درون اپلیکیشنی نیز در نظر گرفته شده است. امروزه با وجود ۳.۴ میلیارد کاربر اپلیکیشن، هر کاربر به‌صورت میانگین طی سال ۲۰۱۶، ۳۷۹ دلار در بازار اپلیکیشن‌ها پول خرج کرده است که ۰.۸ دلار به ازای هر کاربر در هر ساعت را نتیجه می‌دهد. این عدد تا سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰۸ دلار به ازای هر کاربر افزایش پیدا خواهد کرد.

البته اعداد ارائه‌شده در سطح بازار جهانی نیستند و آمار برای کشور‌های مختلف متفاوت است. برای مثال می‌توان به کشور ژاپن اشاره کرد که طی سال ۲۰۱۶، هر کاربر در هر ساعت ۱۳.۹۸ دلار خرج کرده است. کاربران ژاپنی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۸ میلیارد ساعت صرف کار با اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایشان کرده‌اند. در کشور‌های آمریکا و چین، هر کاربر به ازای هر ساعت به ترتیب ۲.۳۶ دلار و ۲.۰۱ دلار هزینه کرده است.

ظرفیت بازار اپلیکیشن ها

گزارش App Annie به این نکته اشاره دارد که یکی از دلایل اصلی افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها، انتقال تراکنش‌های مالی فیزیکی سنتی به گوشی‌های موبایل است. برای مثال علی‌بابا اعلام کرده که بیش از ۷۹ درصد از تراکنش‌های انجام‌شده در کشور چین با استفاده از این فروشگاه طی سال مالی ۲۰۱۷، ۷۹ درصد بوده است که در مقایسه با ۶۵ درصد سال مالی پیش از آن، افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارند که کشور‌های شرقی نقش کمرنگ‌تری در افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها بازی خواهند داشت. علت این موضوع این است که در کشور‌های شرقی جهان سومی، هنوز بخش بزرگی از بدنه‌ی جامعه استفاده از سیستم‌های بانکی، روش‌های پرداخت، خرید غذا و سایر کارهایی که می‌توان به‌صورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن‌ انجام داد، به‌صورت سنتی انجام می‌دهند.

ظرفیت بازار اپلیکیشن ها

تجارت موبایلی تنها مشوق کسب و کار اپلیکیشن‌ها است؛ به‌طوری‌که درآمد این حوزه به ازای هر کاربر، از ۳۴۴ دلار به ۹۴۶ دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا خواهد کرد. آسیا شاهد رشد بیشتری خواهد بود؛ به‌طوری‌که حجم بازار این قاره تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۳.۲ تریلیون دلار خواهد رسید. پس از آسیا، آمریکا با ظرفیت ۱.۷ تریلیون دلاری قرار گرفته است. اروپا، خاورمیانه و آفریقا در مجموع یک تریلیون دلار ظرفیت بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

اپ استور اپل همچنان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی باقی خواهند ماند و ظرفیت آن به بیش از ۶۰ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. البته انتظار می‌رود سال جاری میلادی شاهد عبور گوگل پلی به همراه سایر فروشگاه‌های اینترنتی از ظرفیت بازار اپ استور باشیم؛ اما اپ استور به‌تنهایی همچنان بر جایگاه اولین تکیه خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات