گوگل اپلیکیشنی برای ویرایش و اشتراک گروهی تصاویر ارائه می‌دهد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعات جدید از مانتین ویو حاکی از آن هستند که گوگل در حال توسعه اپلیکیشن اجتماعی جدیدی برای ویرایش گروهی تصاویر است.
تبلیغات

در خلال کنفرانس I/O سال گذشته، گوگل دو اپلیکیشن جدید Allo و Duo را با کاربرد شبکه اجتماعی معرفی کرد. اپلیکیشن Allo یک پیام‌رسان هوشمند با قابلیت تعامل کاربردی با دیگر اپلیکیشن‌های گوگل مانند یوتیوب، گوگل مپس و گوگل اسیستنت است. اپلیکیشن Duo نیز در این کنفرانس با تمرکز بر چت ویدئویی معرفی شد. به نظر می‌رسد در کنفرانس امسال نیز شاهد معرفی اپلیکیشن جدیدی با محوریت شبکه‌های اجتماعی از سوی گوگل خواهیم بود.

کنفرانس I/O‌ امسال اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و به‌احتمال زیاد اپلیکیشن ویرایش گروهی تصویر نیز در این کنفرانس معرفی خواهد شد. احتمالا کاربران در این اپ قادر به اشتراک‌گذاری تصاویر برای گروه‌ها و ویرایش آن‌ها خواهند بود. به نظر می‌رسد این قابلیت‌ مشابه چیزی است که پیش از این در اپلیکیشن Path دیده شده بود. گوگل اپلیکیشن Path را به دلیل کاهش محبوبیت در سال ۲۰۱۵ به شرکت توسعه‌دهنده پیام‌رسان Kakao‌ فروخت.

تلاش‌های گوگل در عرصه‌ی اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی حتی با وجود Allo و Duo چندان موفق نبوده و محبوبیت مورد انتظار گوگل برای این گروه از اپلیکیشن‌هایش حاصل نشده است. شاید در نگاه نخست این‌طور به نظر برسد که گوگل با یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های اجتماعی خود با دیگر بخش‌هایش، توانایی جذب طیف وسیعی از مخاطبان را دارد؛ اما مانع اصلی موفقیت گوگل در این بخش، رقبای قدرتمندی همچون فیسبوک و اسنپ‌چت هستند. اپل نیز به‌تازگی با معرفی اپلیکیشن کلیپس که قابلیت ویرایش آسان ویدئو دارد، پا به این رقابت گذاشته است. این اپلیکیشن به کاربران iOS اجازه می‌دهد با ترکیب ویدئو، عکس و موسیقی محتوایی متفاوت بسازند و آن را با iMessage، اینستاگرام، فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

به نظر می‌رسد هنوز نامی برای این اپلیکیشن جدید توسط گوگل مشخص نشده است. هنوز معرفی این اپ در کنفرانس I/O قطعی نیستT با این حال شایعات از نزدیک بودن زمان معرفی آن حکایت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات