نسخه دوم دستیار صوتی کورتانا برای iOS عرضه شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه iOS کورتانا، دستیار دیجیتالی شرکت مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید با نسخه 2.0، بهبود رابط کاربری را تجربه کرده است.
تبلیغات

باوجود تلاش‌های زیادی که از سوی شرکت‌هایی نظیر اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل در چند سال اخیر صورت گرفته، هنوز هیچ یک از دستیارهای دیجیتالی شرکت‌های یادشده به‌طور صد درصد آماده استفاده بدون عیب و نقص در دنیای واقعی و خارج از محیط آزمایشگاهی نیستند. با این تفاسیر، حتی می‌توان مدعی شد دستیار دیجیتالی Bixby سامسونگ که قرار است در گلکسی اس 8، پرچمدار جدید این شرکت ادغام شود نیز از عملکرد بدون نقص، دور خواهد بود.

با وجود این، تلاش‌های هرچند کوچک شرکت‌های فعال در بازار توسعه دستیارهای دیجیتالی، ما را بیش از پیش به آینده خوش‌بین خواهد کرد. به عنوان نمونه، Cortana محصول شرکت مایکروسافت که هنوز روی دستگاه مستقلی نظیر اکوی آمازون یا گوگل هوم به مرحله بهره‌برداری نرسیده یا حتی برخلاف سیری روی پلتفرم همراهی با طیف وسیع کاربران استفاده نشده، در جدیدترین به‌روزرسانی، روی بهبود رابط کاربری تمرکز کرده است.

دستیار دیجیتالی ردموندی‌ها که البته استفاده از آن تنها به پلتفرم همراه مایکروسافت محدود نمی‌شود، چند ماه پیش به‌روزرسانی رابط کاربری را روی گوشی‌های اندرویدی شاهد بود. این در حالی است که حالا بهینه‌سازی مشابهی هم پیش کاربران iOS قرار گرفته که بهبود ظاهر و همچنین ارتقای تجربه کاربران را به همراه دارد.

اگرچه هنوز پشتیبانی از اجرای این دستیار دیجیتالی از طریق قفل صفحه‌نمایش برای اندروید و iOS عرضه نشده اما کورتا 2.0 حالا با بهره‌مندی از تم بنفش‌رنگی که جایگزین تم قدیمی خاکستری رنگ آن شده، افزایش سرعت پیمایش در رابط کاربری، بهبود پاسخگویی به لمس گزینه‌های مختلف توسط کاربران و طراحی جدید برای استفاده از قابلیت‌هایی نظیر برقراری تماس صوتی، مدیریت پیام‌ها یا تنظیم هشدارها را به همراه داشته است. علاوه بر این، پاسخ‌های تمام صفحه فراگیر نیز در این به‌روزرسانی جدید، پیش روی کاربران قرار گرفته است.

به نظر شما ادغام قابلیت‌های اینچنینی در کورتای نسخه iOS می‌تواند این دستیار دیجیتالی را به رقیبی جدی برای سیری محبوب کاربران آیفون تبدیل کند؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات