اپلیکیشن جی بورد گوگل حالا به محض نوشتن متن آن را به زبان دلخواه شما ترجمه می کند

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن کیبورد جی‌بورد حالا قابلیت‌های ترجمه‌ی متن را با روشی بسیار کاربردی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی امکانات جدید و بسیار خوبی را به نسخه‌ی اندرویدی کیبورد جی‌بورد اضافه کرده که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به یکپارچه شدن بخش ترجمه‌ گوگل اشاره کرد. با استفاده از ویژگی یاد شده به محض نوشتن متون مختلف، می‌توانید ترجمه‌ی آن را به‌صورت لحظه‌ای به زبان دلخواه مشاهده کنید. این ویژگی درواقع شیوه‌ی گسترش یافته‌ی قابلیت Now on Tap سرویس مترجم گوگل است که سال گذشته معرفی شده است. اگر به‌خاطر داشته باشید Now on Tap به کاربران اجازه می‌دهد تا با انتخاب متن مدنظر در هر ناحیه‌ای از سیستم‌عامل اندروید، بتوانند ترجمه‌ی آن را به زبان دلخواه مشاهده کنند.

حال به‌جای تایپ کردن یک پیام و سپس ترجمه‌ی آن پیام، به محض شروع به تایپ هر متنی، در کیبورد جی‌بورد، می‌توانید ترجمه‌ی لحظه‌ای آن را مشاهده کنید. بنابراین دیگر حتی نیاز ندارید تا همانند روش Now on Tap متن مورد نظرتان را انتخاب کنید و با تپ کردن روی دکمه‌‌ی ترجمه در جی‌بورد این کار را به‌طور خودکار برای شما انجام خواهد شد. علاوه‌بر این می‌توان از منوی استارت دسترسی سریع بخش جعبه‌ی مترجم، متون کپی شده را سریعا ترجمه کنید.

این ویژگی برای ارتباطات امروزی که به‌صورت لحظه‌ای درآمده‌اند بسیار کاربردی است و شما می‌توانید در هر لحظه پیام‌های خود را با زبان دیگری نوشته و دوستان خود را کمی سر کار بگذارید. درهرصورت اضافه شدن این قابلیت جدید باعث می‌شود تا جی‌بورد که همین حالا هم یکی از بهترین کیبورد‌های جهان است، مزایای بیشتری برای کاربران داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی جدید برای همه‌ی ۱۰۰ زبان پشتیبانی شده در سرویس مترجم گوگل فراهم شده یا خیر.

علاوه‌بر یکپارچه شدن بخش مترجم گوگل در جی‌بورد، این صفحه‌کلید همچنین از نظر تایپ صوتی بهبود یافته و حالا با روشی آسان‌تر می‌تواند بین حالت‌های مختلف ورود متن سوئیچ کنید. علاوه‌بر این در نسخه‌ی جدید جی‌بورد تم‌های پس‌زمینه‌ی جدیدی اضافه شده و شناسایی خودکار شکلک‌های ایموجی و تصاویر متحرک Gif در هنگام تایپ بهینه‌تر عمل می‌کند و هم‌زمان با نوشتن پیام‌ها شکلک‌ها یا تصاویر متحرک متناسب با متن، به‌صورت پاپ‌اپ به کاربر نمایش داده می‌شود. گوگل گفته که حالا امکان اشتراک‌گذاری تصاویر Gif با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شخص‌ثالث از جمله پیام‌رسان فیسبوک،اسنپ‌چت، Allo و هنگ‌اوتز در جی‌بورد فراهم شده است. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات