پیام های ناپدید شونده خودکار به وایبر اضافه شد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدیدی به نام پیام‌های امن به اپلیکیشن وایبر اضافه شده است.
تبلیغات

وایبر یکی از سرویس‌های پیام‌رسان شبیه به مسنجر فیس‌بوک و واتساپ است که حالا قابلیت جدیدی معرفی کرده؛ پیام‌های امن (secret messages)، سرویس جدید وایبر است که امکان ارسال پیام‌های صوتی و تصویری خود تخریب‌شونده را برای کاربران فراهم می‌کند. پس از منقضی شدن زمان، پیام مورد نظر به‌صورت خودکار از چت‌های شما حذف خواهد شد. علاوه بر این، این پیام‌ها در سوابق مکالمات کاربران نیز نگه‌داری نخواهند شد. افراد دریافت‌کننده‌ی پیام‌های امن فقط قادر به خواندن محتوای آن پیام خواهند بود و پس از منقضی شدن پیام یادشده به‌صورت کاملا خودکار برای همیشه حذف می‌شود.

پیام‌های خود تخریب‌شونده یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های اسنپ‌چت است که حالا راه خود را به سرویس‌های مشابه باز کرده است. حالا در اپلیکیشن وایبر کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام بخش از مکالمات آن‌ها پس از خوانده شدن توسط مخاطب مورد نظر، به‌صورت خودکار مخفی شوند.

یکی از مشکلات این قابلیت، این است که شخص دریافت‌کننده‌ی پیام‌های امن در وایبر، قادر به اشتراک گذاشتن این نوع پیام‌ها نخواهد بود. البته کاربران دریافت‌کننده‌ی این نوع پیام‌ها می‌توانند اسکرین‌شات بگیرند تا بعدا آن را مشاهده کنند. علاوه بر این می‌توان با استفاده از یک دوربین دیگر، از صفحه‌ی پیام مورد نظر عکس تهیه کرد. البته مطمئنا راه‌های دیگری نیز وجود دارند که بتوان از محتوای پیام‌های خود تخریب‌شونده نسخه‌ی کپی ذخیره کرد.

پیام‌های امن، یکی از قابلیت‌هایی است که کاربرد ساده‌ای دارد. بدین منظور کاربر ابتدا عکس مورد نظر را می‌گیرد یا یکی از آیتم‌های موجود در گالری را انتخاب می‌کند، سپس محدودیت زمانی مورد نظر را برای عکس انتخاب‌شده تعیین می‌کند (به‌عنوان مثال ۵ ثانیه). به‌محض پایان یافتن محدودیت زمانی، پیام یادشده به‌صورت خودکار حذف خواهد شد.

باید اشاره کنیم گزارش پیام‌های امن ارسال‌شده باقی می‌ماند. دریافت‌کننده‌ی این نوع پیام‌ها همچنان زمان دریافت پیام‌ها را مشاهده خواهد کرد اما محتوای پیام یادشده قابل دیدن نخواهد بود. این ویژگی هم‌اکنون در اپلیکیشن وایبر ارائه می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات