D1-kifpool

تنها ۶ درصد کاربران تمایل به استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند در مجامع عمومی دارند

چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
این روزها بسیاری از کمپانی‌های قدرتمند در حوزه‌ی فناوری درصدد توسعه و بهبود دستیارهای صوتی هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین هستند، چراکه بسیاری از این دستیارهای صوتی را بخشی جدانشدنی از آینده‌ی دنیای فناوری می‌پندارند، اما آمارهای منتشر شده نشان از این دارد که تنها ۶ درصد از کاربران این دستیارها را در کنار سایر افراد مورد استفاده قرار می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات
D4-mcid4

گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون را باید جزو پیشگامان توسعه‌ی دستیارهای صوتی هوشمند خواند. دستیارهای صوتی هوشمند سیستم‌هایی مبتنی بر یادگیری ماشین هستند که از طریق صوت و صدور دستورات صوتی با کاربران تعامل دارند؛ به بیان بهتر کاربران با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمندی که از طریق گجت‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و بلندگوها در اختیار دارند، می‌توانند فرامین متنوعی را از طریق صوتی صادر کرده و نتیجه را نیز به همین شکل از سوی دستیار خود دریافت کنند. به طور حتم بسیاری از شما به عنوان علاقمندان به چنین فناوری‌هایی، از این دستیارهای صوتی استفاده کرده‌اید، اما مساله اینجا است که بخش بزرگی از کاربران تمایلی به استفاده از این دستیارهای صوتی هوشمند در کنار سایر افراد ندارند.

براساس تحقیقات انجام شده، کاربران دستیارهای صوتی هوشمند که از گزینه‌های موجود نظیر گوگل ناو، سیری یا کورتانا استفاده می‌کنند، با اشتیاق فراوان قابلیت‌های سیستم‌های مورد نظر را به دوستان و آشنایان خود نمایش می‌دهند، اما همین افراد تمایلی به استفاده از این سرویس‌ها در کنار سایرین ندارند. دلیل اصلی این موضوع این است که بسیاری از افرادی که در نظرسنجی Creative Strategies شرکت کرده‌اند، میلی به مطرح کردن سوالات شخصی خود با دستیار صوتی هوشمند در مجامع عمومی نظیر مترو یا رستوران ندارند.

آمارهای ارائه شده گویای این موضوع است که درصد بسیار کمی از افرادی که در حد اعداد تک رقمی است، از سیری یا گوگل ناو استفاده نکرده‌اند، اما زمانی که مکان مورد استفاده از این دستیارهای صوتی در آمارها دخالت داده می‌شود، شاهد اعداد بسیار متفاوتی از میزان استفاده هستیم. آمارهای موجود گویای این موضوع است که ۵۱ درصد از کاربران در خودرو و ۳۹ درصد در منزل از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند، حال آنکه تنها ۱.۳ درصد در محل کار از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. در حالت کلی تنها ۶ درصد از کاربران با بکارگیری دستیارهای صوتی هوشمند در مجامع عمومی مشکلی ندارند. البته این آمار برای کاربران اندروید بسیار بالاتر است، بطوریکه ۱۲ درصد از کاربران اندروید و ۳ درصد از کاربران iOS برای استفاده از دستیارهای صوتی در جمع اظهار تمایل کرده‌آند.

در این بین بلندگوی هوشمند اکوی آمازون که به همراه دستیار صوتی هوشمند الکسا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، با فروش خوبی روبرو شده است، چراکه فرم فکتور این دستیار صوتی به گونه است که امکان استفاده از آن در بیرون منزل را تا حدودی غیرممکن می‌کند و از سویی دیگر منزل نیز جزو مکان‌هایی است که کاربران مشکلی با بکارگیری دستیارهای صوتی ندارند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
نمای سه‌چهارم جلو تویوتا کرولا ۱۹۹۳
ماشینی ژاپنی که ۲ میلیون کیلومتر حرکت کرد؛ اما همچنان بدون مشکل کار می‌کند

خودروهای ژاپنی معمولاً به دوام بالا مشهورند؛ اما عبور از مرز دو میلیون کیلومتر با تویوتا کرولا واژه‌ی «دوام» را بازتعریف می‌کند.

79
حدود 19 ساعت قبل
لوگوی دیپ‌سیک
هوش مصنوعی دیپ سیک چیست؟ آموزش استفاده از DeepSeek

در این مقاله به معرفی و نحوه‌ی ثبت‌نام و استفاده از چت‌بات‌ هوش مصنوعی چینی دیپ‌سیک می‌پردازیم.

136
حدود 20 ساعت قبل
شارژ ایرانسل
چگونه شارژ ایرانسل بخریم؟ انواع روش‌ های خرید شارژ

راه‌های مختلفی برای خرید شارژ ایرانسل وجود دارد که در این مطلب به تمام آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1
حدود 3 ساعت قبل
برایان جانسون / Bryan Johnson
جنون جاودانگی؛ مردی که نمی‌خواست هرگز بمیرد، ابزار نامیرایی‌اش را می‌فروشد

برایان جانسون با صرف هزینه‌ هنگفت برای درمان و اسکن‌های پیشرفته، تلاش کرد به جاودانگی برسد، اما پروژه جاه‌طلبانه‌اش در مرز تعطیلی است.

217
1 روز قبل
هواپیمای بوئینگ در فرودگاه با همراه مسافران
هواپیمای مسافربری با یک مانور سنگین از برخورد با بمب‌افکن B‑52 گریخت

مانوری سریع و حیاتی در ارتفاع بالا، پرواز عادی را به تجربه‌ای نفس‌گیر تبدیل کرد.

67
2 روز قبل
نمای جلو خودرو پارس نوا P90
این ماشین پارس نوا است؛ جایگزین شایسته تندر ۹۰

پارس نوا P90 سدان جدید پارس‌خودرو است که با ظاهر و امکاناتی جدید، جانشین تندر ۹۰ می‌شود.

100
1 روز قبل
زوبین متولد شد
زوبین متولد شد؛ تولد یک تجربه‌ تازه از دل زومیت

زومیت عضو جدید خانواده خود را با نام زوبین معرفی کرد؛ ابزار مقایسه مشخصات و قیمت محصولات الکترونیکی که پیش‌‌تر با نام بخش محصولات زومیت شناخته می‌شد.

249
حدود 21 ساعت قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات