پیش بینی بهبود گزارش مالی سه ماهه دوم سامسونگ به لطف فروش گلکسی اس 7

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار گزارش مالی سامسونگ برای زمستان سال جاری میلادی نشان از این داشت که سیاست کره‌ای‌ها برای عرضه‌ی زودهنگام گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج کارساز شده و فروش این محصولات باعث بهبود وضعیت گزارش مالی این کمپانی شده است. حال برآوردها در مورد عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم نیز نشان از این دارد که این کمپانی کره‌ای به واسطه‌ی فروش خوب گلکسی اس ۷ و کسب و کار تولید تراشه، شاهد عملکرد خوبی خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار گزارش مالی سه ماهه‌ی اول خود، نشان داد که سیاستی که این کمپانی برای عرضه‌ی زودهنگام گوشی‌هایش در نظر گرفته، نتیجه داده و می‌توان تاثیر فروش نسل جدید پرچمداران این کمپانی را در گزارش مالی مشاهده کرد. حال با نزدیک شدن به اواخر سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شاهد انتشار گزارش‌هایی از عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی هستیم.

براساس گزارش موسسه‌ی سرمایه‌گذاری شینهان، انتظار می‌رود سامسونگ الکترونیکز، در سه ماهه‌ی دوم سال جاری سود خالصی فراتر از پیش‌بینی‌های بازار سرمایه مال خود کند که این موضوع برگرفته از فروش بالای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۷ این کمپانی است. همچنین بهبود وضعیت در حوزه‌ی تولید تراشه‌های حافظه و کاهش طیف گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار توسط سامسونگ جزو دلایل دیگری است که باعث بهبود وضعیت مالی این کمپانی شده است. پیش‌بینی‌های انجام شده نشان از این دارد که سامسونگ برای اولین بار در ۹ ماه گذشته دوباره شاهد سودی بالای ۶ میلیارد دلار خواهد بود. سامسونگ در مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی موفق شده بود تا سودی ۶.۲ میلیارد دلاری را به جیب بزند که به نظر می‌رسد امسال نیز شاهد کسب درآمدی مشابه توسط این کمپانی خواهیم بود.

برآوردهای اولیه نشان از این دارد که سود عملیاتی سامسونگ موبایل، بازوی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند این کمپانی به بیش از ۳ میلیارد دلار خواهد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۱۲.۴ درصدی دارد. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند تا پایان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی موفق به عرضه‌ی بیش از ۱۴ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ شده باشد که در مقایسه با فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی نشان از افزایشی ۴۰ درصدی دارد.

برخلاف انتظارات برای رشد فروش لوازم خانگی سامسونگ در سال جاری میلادی به دلیل بالا رفتن فروش تلویزیون‌های این کمپانی که نشات گرفته از آغاز المپیک در تابستان است، این بخش رشد چندان زیادی را تجربه نخواهد کرد.

در حالت کلی به نظر می‌رسد که سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی وضعیت خوبی را پشت سر می‌گذارد. انتظار می‌رود روند مثبت رشد مالی سامسونگ در تابستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد، چراکه کره‌ای‌ها در فصل تابستان نیز از نسل جدید فبلت خود رونمایی کرده و آن را راهی بازار خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که نسل بعدی گلکسی نوت با چه مشخصاتی راهی بازار خواهد شد. اخبار منتشر شده نشان از این دارد که این گوشی‌هوشمند با تغییر نام روبرو شده و به جای اینکه با نام گلکسی نوت ۶ راهی بازار شود، با عنوان گلکسی نوت ۷ اج رونمایی خواهد شد. استفاده از نام اج نشان دهنده‌ی احتمالات در خصوص عرضه‌ی این محصول با نمایشگر خمیده را مطرح می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات