گزارش های جدید حاکی از افزایش سود سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند است

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با عرضه‌ی دو پرچمدار موفق در ابتدای سال ۲۰۱۶ توانست سال خوبی را در بازار گوشی‌های هوشمند شروع کند. فروش بسیار خوب این دو گوشی، باعث شد تا موفقیت سامسونگ در بازار تضمین شود. گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج توانسته‌اند ۵.۸ درصد از بازار را ازآن خود کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دو پرچمدار سال ۲۰۱۶ سامسونگ بودند که با استقبال مناسب بازار مواجه شدند. حراج این دو گوشی در ماه مارس توانست پیروزی‌هایی را در بازار برای غول کره‌ای رقم بزند. فروش بالای این دو گوشی سود سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ را به مقدار قابل توجهی افزایش داد و نشان داد که سامسونگ توانسته بازار را در رقابلت با آیفون SE اپل حفظ کند.

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، ۵.۸ درصد از بازار را در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی در دست داشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته گلکسی اس ۶، ۳.۲ بازار را در اختیار داشت. طبق آمار و گزارش‌هایی که از خریداران این دو گوشی منتشر شده است، دو دلیل اصلی فروش بالای پرچمداران ۲۰۱۶ سامسونگ، عمر بالای باتری و کیفیت دوربین آنها گزارش شده است. ۵۳.۵ درصد از خریداران، ظرفیت بالای باتری را دلیل خرید خود عنوان کرده‌اند و ۵۰.۹ درصد از آنها کیفیت بالای دوربین‌ها را به عنوان دلیل خرید گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج نام برده‌اند.

البته یک نگرانی در مورد فروش این دو گوشی وجود دارد. درصد بالایی از کاربران به دلیل عرضه‌ی هدایای تبلیغاتی مانند هدست واقعیت مجازی، ساعت هوشمند و کارت حافظه‌، اقدام به خرید این گوشی‌ها کرده‌اند. مطمئنا پس از مدتی این هدایای تبلیغاتی حذف خواهند شد و گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج باید به تنهایی برای حفظ بازار تلاش کنند. البته پس از این زمان نیز سامسونگ می‌تواند با تکیه بر تبلیغات، ارائه‌ی آمارهای فروش و تاکید بر این که گلکسی اس ۷ پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند حال حاضر جهان است، فروش بالای این گوشی را تضمین کند.

ترغیب کاربران برای پیش‌خرید محصول، تکیه بر آمارهای پیش‌خرید برای فروش اولیه‌ی بیشتر و تکیه بر آمارهای فروش اولیه برای تضمین موفقیت در میان‌مدت و طولانی مدت، برنامه‌ای است که طراحی آن برای فروش خوب یک محصول آسان است؛ اما عملی کردن این برنامه بسیار دشوار است. سامسونگ توانسته در ابتدای سال ۲۰۱۶ این برنامه را به خوبی پیاده کند و سود مناسبی از فروش گوشی‌های هوشمندش کسب کند. باید به این نکته اذعان داشت که قدرت تبلیغاتی بالای سامسونگ در رقابت با دیگر فعالان صنعت گوشی‌های هوشمند، رمز موفقیت این شرکت در فروش بالای محصولات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات