وزیر ارتباطات: ۱۳ هزار مزرعه غیر مجاز استخراج رمزارز را با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی کردیم

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های مشترکان برق، ۱۳ هزار مرکز غیر قانونی استخراج رمزارز با دقت ۹۵ درصدی شناسایی شدند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که این وزارت‌خانه در همکاری با وزارت نیرو، توانسته است با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های مشترکان برق، حدود ۱۳ هزار مرکز غیر قانونی کوچک و بزرگ استخراج رمزارز در کشور را با دقت ۹۵ درصدی شناسایی کند. به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی تصریح کرد:

دو ماه قبل با وزیر نیرو جلسه مشترکی درباره برخورد با مزارع استخراج رمزارز غیر قانونی داشتیم. برای شناسایی مزارع از شیوه‌های مختلف کمک گرفتیم که اصلی‌ترین آن پردازش اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی بود. در یک کار مشترک با وزارت نیرو، ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمزارز در کشور را شناسایی کردیم.
آن‌هایی که ۹۹ درصد مطمئن بودیم حتماً مزرعه استخراج رمزارز هستند، ۲۰۰۰ مورد بود که در مرحله اول بر اساس مصوبه دولت آن را به مراجع امنیتی معرفی کردیم. تا جایی که اطلاع دارم روی ۳۰۰ مزرعه کلان اقدام جدی انجام و مزارع و جمع‌آوری‌ شده‌اند.

به گفته‌ی آذری جهرمی، این مزارع ۵۸۰ مگاوات برق مصرف می‌کردند؛ البته او می‌گوید پیش‌بینی مجموع مصرف مزارع رمزارز ۲۰۰ مگاوات بوده است که اکنون ۱۰۰۰ مگاوات آن از مدار خارج شده و ۱۰۰۰ مگاوات در حال کار است. وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه استخراج رمزارزها در کشور تأثیر زیادی بر خاموشی‌های روزهای اخیر نداشته، توضیح داد:

البته این بخش کوچک، معادل نصف مصرف غرب تهران (از جنت‌آباد تا طالقان) است. این عدد قابل‌ توجه است و باید تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم تا این میزان برق به مدار برگردد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات