فاز اول پارک اقتصاد دیجیتال پردیس مردادماه افتتاح می‌شود

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال پردیس تفاهم‌نامه امضا کردند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موافقت‌نامه‌ی همکاری دوجانبه برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال پردیس امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، پارک اقتصاد دیجیتال پردیس در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با مجموعه‌ای از واحدهای فناور و نوآفرین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال و همچنین باهدف ایجاد و گسترش امکانات تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، انتقال و بومی‌سازی فناوری راه‌اندازی می‌شود. با امضای این موافقت‌نامه، وزارت ارتباطات زمین و بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی و ایجاد تأسیسات زیربنایی را تأمین می‌کند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تعهد می‌کند که حداقل ۵۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های زیرساخت پارک اقتصاد دیجیتال پردیس پرداخت کند.

براساس اعلام جهرمی، فاز اول این پارک مردادماه سال جاری افتتاح خواهد شد. انتظار می‌رود افتتاح این فاز از پارک پردیس، ظرفیت خدمات پایشی شبکه ملی اطلاعات مانند پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌وجو را افزایش دهد. او همچنین  از ایجاد «بزرگترین مرکز داده‌ی ایران» در حوزه مرکز داده‌ی مادر شبکه ملی اطلاعات در پارک فناوری پردیس هم خبر داد. این پارک بعد از راه اندازی این مرکز، به «قطب مرکز داده‌ی» کشور تبدیل خواهد شد. 

وزیر ارتباطات در جریان مراسم امضای این تفاهم‌نامه، به نقش مهم شرکت‌‌های دانش‌بنیان در موقعیت‌هایی نظیر همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کرد. آذری جهرمی رشد کشور در حوزه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان را مطلوب دانست و گفت:

این رشدی که در حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال شکل گرفت آن‌هم در دوره‌ای که بزرگ‌ترین چالش‌ها را داشتیم می‌تواند در تاریخ انقلاب صنعتی چهارم ماندگار شود. رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر جوانان و نوآوری آنان، نمونه و مصداق آینده روشن است.

محمدجواد آذری جهرمی با اعلام اینکه سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد «کشورهای پیشرفته» ۱۵/۵ درصد است، سهم این حوزه در اقتصاد ایران را ۶/۵ درصد اعلام کرد. وزیر ارتباطات «برداشته شدن موانع و شکسته شدن انحصار» را راه حل افزایش سهم IT در اقتصاد ایران اعلام کرد. وزیر ارتباطات درباره‌ی عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:

 اولویت ما در این دوره توسعه بازار و تثبیت قیمت‌ها بود به‌طوری که هم‌اکنون ۷۰ میلیون نفر به شبکه متصل هستند که همین دسترسی بازار بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کرده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات