به کاربران اینترنت ثابت بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی رایگان ارائه می‌شود [به‌روزرسانی]

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت برای همه‌ی کاربران خود به‌صورت رایگان بسته‌ی ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت فعال می‌کنند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد تمامی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت بسته‌ی اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی را به‌صورت رایگان برای همه‌ی کاربران خود فعال می‌کنند. این تصمیم به منظور تشویق مردم برای عدم تجمع در بیرون از منزل و کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا گرفته شده است. وزیر ارتباطات همچنین در توییت خود نوشت این بسته‌ها از فردا تا پایان سال جاری فعال خواهند بود.

«اینترنت رایگان عرضه کنید».این درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته‌اید.امروز از ارائه کنندگان خدمات «اینترنت ثابت» درخواست کردیم که از فردا تا پایان سالجاری، برای همه کاربران خود به‌صورت رایگان یک بسته ۱۰۰گیگابایتی فعال کنند.تجمع‌کمتر، پیشگیری بیشتر#کرونا— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) March 7, 202

این تصمیم یعنی ارائه‌ی بسته‌ی رایگان ۱۰۰ گیگابایتی به همه‌ی کاربران از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت در حالی گرفته شده است که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از سرعت اینترنت ناراضی هستند و از اختلالات آن شکایت می‌کنند. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین رایگان شدن خدمات تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های آموزش آنلاین در کاهش سرعت این روزهای اینترنت بی‌تأثیر نبوده است.

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات قرار شد تلویزیون‌های اینترنتی، ارائه‌ی خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه دهند. همچنین ترافیک مصرفی تلویزیون‌ها نیم‌بها محاسبه خواهد شد. وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرده بود ترافیک کلیه‌ی کلاس‌های آموزشی مجازی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، برای کاربران رایگان خواهد بود. به‌نظر می‌رسد تمامی این موارد باعث شده است سرعت اینترنت کاهش چشمگیری پیدا کند. تا جایی که رئیس سازمان تنظیم مقررات اپراتورها اعلام کرد تعداد کاربران اینترنت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین به‌گفته‌ی او اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کرده‌اند تا کیفیت خدمات خود را افزایش دهند. باید دید در روزهای آینده با فعال شدن بسته‌ی ۱۰۰ گیگابایتی رایگان اینترنت برای کاربران اینترنت ثابت و تمهیداتی که سازمان تنظیم مقررات در نظر گرفته است سرعت اینترنت کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر. درحال حاضر وضعیت اینترنت شما چگونه است؟ آیا هنوز اختلال دارید؟

به‌روزرسانی: ما در زومیت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی تفکیک ترافیک بسته‌ی اینترنتی که قرار است به مشترکین داده شود با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت صحبت کردیم که در پاسخ به سؤال ما گفت:

بسته از فردا ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند بسته را به نسبت ۱ به ۲ و به‌صورت ترکیبی استفاده کنند. به عبارتی این بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل است که اگر کاربر بخواهد به‌صورت داخلی استفاده کند می‌شود ۲۰۰ گیگابایت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات