اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.
تبلیغات

در روزهای گذشته کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی از افت کیفیت اینترنت شکایت می‌کردند و رئیس سازمان تنظیم مقررات دلیل آن را افزایش ۴۰ درصدی کاربران اینترنت اعلام کرد. شیوع ویروس کرونا تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را در پی داشته و بسیاری از کسب‌وکارها امکان دورکاری را برای کارمندان خود مهیا کردنده‌اند. از طرفی دیگر رایگان شدن خدمات تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های آموزش آنلاین مصرف اینترنت را بین مردم افزایش داده است. در همین راستا سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات در مهلتی ۲۴ ساعته از اپراتورها و شرکت ارتباطات زیر ساخت خواست تا کیفیت خدمات خود را بهبود دهند و مشکلات حوزه‌ی اینترنت را حل کنند. حال حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کرده‌اند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود. او در مورد اقدامات انجام شده برای رفع مشکل گفت:

اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه‌ی کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم را برای بهبود مهیا کنند.

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرد؛ سایر اپراتورهایی که مشکل انتقال داشتند و به همین دلیل کیفیت اینترنتشان کاهش پیدا کرده بود نیز اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند. جوشقانی گفت:

در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم؛ اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می‌کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود. تأمین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه‌ی ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می‌گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.

رییس رگولاتوری در ادامه گفت اکنون شبکه به صورت دائم رصد می‌شود و مشکلی ندارد؛ اما اگر نیاز به افزایش ظرفیت باشد قبل از این که به کاهش کیفیت منجر شود، اپراتورها با توجه به شرایط پیش آمده آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهند داشت. به گفته‌ی او اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی را که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند، بر اساس نیاز اعلام می‌کردند؛ اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند؛ هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.

این‌طور که به نظر می‌رسد با اضافه شدن پهنای باند اپراتورها مشکل اینترنت باید برطرف شده باشد؛ وضعیت اینترنت شما چگونه است؟ اگر هنوز اختلال دارید با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات