استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
در پی انتشار ویروس کرونا، معاون فضای مجازی اعلام کرده است استفاده‌ی دستگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی برای آموزش مجازی ممنوع است و در برخی موارد جرم حساب می‌شود.
تبلیغات

جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام کرد طبق قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هرگونه استفاده‌ی دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هرگونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه‌ها ممنوع بوده و باید بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد. 

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور همچنین گفت چنانچه در بسترهای خارجی ممنوعه، کلاس و آموزشی برگزار شود، فاقد وجاهت قانونی است و دانش‌آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزش‌ها ندارند. به گفته‌ی او دانشجویان و والدین دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاه‌های مربوطه شکایت و اعتراض خود را اعلام کنند؛ همچنین حراست دستگاه‌ها هم مکلف به بررسی و ممانعت از این فعالیت‌ها است (استنکاف از اجرای قوانین و مقررات کشور موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی) و در صورت عدم اجرای وظایف، دارای مسئولیت خواهند بود. جاویدنیا گفت:

خواهش ما از همه‌ی مردم و مسئولان و مدیران مراکز آموزشی این است که با بصیرت کافی به ویژه در این ایام که دعوت مردم به شبکه‌های اجتماعی خارجی که ابزار عملیات روانی علیه مردم و ایجاد هراس و جنگ اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان است، قطعا کمک به دشمن در ایراد خسارت به کشور محسوب می‌شود، تمام هم‌وغم خود را بر ترک شبکه‌های ویران‌گر و بدتر از کرونای خارجی بگذاریم تا انشاءالله از کرونای بی‌بصیرتی و بی‌عملی در فضای مجازی خلاصی یابیم و این بار مردم مسئولان کرونازده‌ی فضای مجازی کشور را درمان و از خواب غفلت بیدار کنند و مانع تداوم برخی خیانت‌های نفوذی‌ها شوند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، وزیر آموزش‌وپرورش توصیه کرده است تا دانش‌آموزان با هدایت معلمان، دروس خود را از رسانه‌ی ملی و فضای مجازی پیگیری کنند.

در همین راستا بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل با انتشار توییتی اعلام کرد بسته‌های اینترنت خاص سرویس آموزش مجازی آماده شده است تا در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار بگیرد. او همچنین اعلام کرده است این کار با دانشگاه تهران شروع می‌شود.

در #ایرانسل بسته های اینترنت خاص سرویس آموزش مجازی آماده شده که در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار بگیرد. از امروز با #دانشگاه_تهران کار را شروع می کنیم.— Bijan Abbasi Arand (@b_abbasiarand) February 29, 2020

همراه اول نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است با گسترش ویروس کرونا در راستای مسؤولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان، تعرفه‌ی دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش می‌دهد. در این اطلاعیه نوشته شده است:

براساس این اطلاعیه، دانشگاه‌های متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. استفاده از شبکه‌ی اینترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت‌نام تا اطلاع ثانوی همراه با تخفیف خواهد بود.دانشجویان می‌توانند وضعیت تعرفه‌ی استفاده از ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی را از درگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه متبوع خود پرس‌وجو کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات