برگزاری کلاس‌های مدارس از شنبه به‌صورت مجازی؛ جدول پخش برنامه دروس از شبکه آموزش اعلام شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلامیه‌ی وزارت آموزش‌و‌پرورش، مدارس کل کشور تا دوشنبه ۱۲ اسفند تعطیل است؛ در همین راستا شبکه‌ی آموزش برنامه‌های خود را برای برگزاری کلاس‌های مجازی مخصوص دانش‌آموزان اعلام کرد.
تبلیغات

طبق اعلام وزیر بهداشت، باتوجه به مستنداتی که در ستاد مبارزه با بیماری کرونا ارائه شده و همچنین باتوجه به اینکه ممکن است در روزهای آینده بیش از ۲۲ استان موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا اعلام کنند، قرار شده مدارس کل کشور در یک دوره‌ی سه روزه از شنبه (۱۰ اسفند ۹۸) تا دوشنبه (۱۲ اسفند ۹۸) در سراسر کشور تعطیل شوند. در همین راستا وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده است دانش‌آموزان می‌توانند برای جبران تعطیلات اخیر از برنامه‌های آموزشی شبکه‌ی آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران که از فردا یعنی شنبه ۱۰ اسفندماه ۹۸ آغاز می‌شود، استفاده کنند. وزیر آموزش‌وپرورش نیز باتوجه به تعطیلی مدارس، به دانش‌آموزان توصیه کرده است تا با هدایت معلمان، دروس خود را از رسانه‌ی ملی پیگیری کنند.

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه‌ی وزارت آموزش‌وپرورش نیز اعلام کرده مهم‌ترین دروسی که نیازمند کمک و مساعدت برای یادگیری است و امکان آموزش آن‌ها از طریق صداوسیما وجود دارد ازطریق شبکه‌ی آموزش ارائه خواهد شد. او گفت:

با شبکه‌ی آموزش توافقاتی داشتیم تا از زمان آموزش و جدول پخش شبکه‌، زمانی را به آموزش دانش‌آموزان اختصاص دهد. از روز شنبه آموزش‌ها شروع می‌شود و تمرکز بیشتر روی دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم است که امسال امتحان نهایی دارند. از سوی دیگر دروس پایه مورد توجه هستند چرا که نیازمند حمایت و هدایت معلمان است پس از آن دانش‌آموزان با مشاهده فیلم‌ها می‌توانند در فضای مجازی درباره‌ی آن با معلمان خود بحث کنند.

در همین راستا شبکه‌ی آموزش با انتشار پستی اعلام کرده است باتوجه به حوادث اخیر و لزوم حفظ سلامت بیشتر دانش‌آموزان، شبکه‌ی هفت امکانات خود را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده و بخشی از ساعات خود را به موضوع آموزش تکمیلی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف اختصاص می‌دهد. از روز شنبه ۱۰ اسفندماه آموزش دروس از شبکه‌ی آموزش سیما آغاز می‌شود. هر عنوان درسی در ۲۰ دقیقه از هر پایه در مدت ۴ تا ۵ ساعت به‌صورت روزانه آموزش داده خواهد شد. جدول پخش برنامه‌ها بدین شرح است:

شنبه ۱۰ اسفند ۹۸

۸:۰۰ ریاضی هفتم متوسطه اول

۸:۳۰ ریاضی هشتم متوسطه اول

۱۰:۳۰ فارسی اول ابتدایی

۱۰:۵۰ علوم سوم ابتدایی

۱۱:۱۰ فارسی پنجم ابتدایی

۱۱:۳۰ شیمی ۳ (پایه ۱۲متوسطه)

۱۵:۰۰ عربی ۲ (پایه ۱۱ علوم انسانی)

۱۵:۳۰ عربی ۳ (پایه ۱۲ علوم انسانی)

۱۶:۰۰ درس اخلاق حرفه‌ای (هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش)

۱۶:۲۵ کارگاه نوآوری و کارآفرینی (پایه ۱۱ هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش)

با دستور رسمی نخست‌وزیر ژاپن، کلیه‌ی مدارس این کشور به مدت یک ماه تعطیل شد‌ه‌اند و میلیون‌ها دانش‌آموز ژاپنی باید از طریق فضای مجازی درس بخوانند. با اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن کم است اما ژاپنی‌ها به‌شدت نگران وضعیت کرونا هستند زیرا ژاپن میزبان المپیک ۲۰۲۰ است و هزینه‌های زیادی کرده است. براین‌اساس تمامی مدارس ژاپن از روز دوشنبه تا آخر ماه مارس (۱۲ فروردین ۹۹) تعطیل است، طبق آمار منتشرشده ۱۳ میلیون دانش‌آموز تعطیل می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات