رئیس سازمان فناوری اطلاعات: تداوم قطعی اینترنت تحمل‌کردنی نیست

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات قطعی کوتاه‌مدت اینترنت به‌منظور حفظ امنیت ملی و آرام‌شدن اوضاع کشور را تحمل‌پذیر، اما تداوم آن را تحمل‌ناپذیر می‌داند.
تبلیغات

قطعی ۱۰ روزه‌ی اینترنت کسب‌وکارهای زیادی را تحت‌تأثیر قرار داده است. اینترنت ثابت چند روزی است که مجدد در برخی استان‌ها وصل شده؛ اما براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۶۰ میلیون نفر از افراد کشور صرفا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و این یعنی هنوز امکان استفاده از اینترنت را ندارند. امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری و اطلاعات ایران می‌گوید:

شاید بتوان برای حفظ امنیت ملی و جلوگیری از ناآرامی فضا، چند روز قطعی اینترنت در حوزه‌ی فناوری ارتباطات را تاب آورد؛ اما ادامه‌یافتن این روند، سوءاستفاده‌ی افراد از این موقعیت و ایجاد فرصت برای نهادهای امنیتی به‌منظور جبران کم‌کاری خودشان در حوزه‌ی عدم‌مدیریت این اتفاقات با قطعی اینترنت پذیرفتنی نیست.بهتر است نهادهای امنیتی به کار اصلی خودشان، یعنی حفظ امنیت بپردازند تا لازم نباشد برای این کار اینترنت مردم قطع شود، تعداد زیادی از مردم کسب‌وکارهای خود را از دست بدهند، ارتباط آدم‌ها از بین برود، بخش دانشگاهی نتواند فعالیت خود را ادامه دهد و بخش خبری نتواند خبررسانی کند. یعنی یک کشور را تعطیل کنیم؛ چون آن نهاد نتوانسته کار خود را انجام بدهد.

وی در ادامه با تأکید بر اوضاع آرام کشور افزود:

قطعی اینترنت را می‌توان تا چند روز تحمل کرد؛ اما هم‌اکنون که اوضاع آرام است و اغتشاشی مشاهده نمی‌شود، این شک به ذهن متبادر می‌شود که گویا عده‌ای علاقه‌مند نیستند اینترنت در ایران وجود داشته باشد و با هر بهانه‌ای درصدد قطع اینترنت هستند. تصمیم این بود که دراین‌زمینه خویشتن‌داری کنیم تا بگوییم همراه تصمیمات هستیم و امنیت برایمان اهمیت دارد؛ اما فکر می‌کنم عده‌ای از خویشتن‌داری ما سوءاستفاده می‌کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات