انتظار برای مجوز اتصال مجدد اینترنت موبایل ادامه دارد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت بیش از یک هفته از زمان قطع اینترنت اپراتورهای موبایل، مجوز لازم برای اتصال مجدد آن هنوز صادر نشده است و زمان دقیق آن مشخص نیست.
تبلیغات

با گذشت بیش از یک هفته از قطع سراسری اینترنت کشور و محدودسازی دسترسی به شبکه‌ی جهانی اینترنت، اینترنت موبایل همچنان در بسیاری از استان‌ها قطع است. اینترنت اپراتورهای همراه که از شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با دستور شورای عالی امنیت کشور (شاک) قطع شده بودند همچنان به‌جز برخی از استان‌ها قطع هستند و مجوز اتصال آن‌ها صادر نشده است.

بعد از تماس زومیت با همراه اول و ایرانسل، این دو اپراتور اعلام کردند اینترنت موبایل در برخی استان‌های کشور متصل شده اما مجوز لازم برای اتصال سایر استان‌ها هنوز صادر نشده است. درحالی که انتظار برای صدور مجوز اتصال اینترنت همراه در برخی مناطق ادامه دارد، گفته می‌شود گویا اینترنت موبایل در ۹ استان کشور از جمله خراسان‌شمالی، گلستان، سمنان، همدان، اردبیل، زنجان، ایلام، یزد و چهارمحال‌وبختیاری برقرار شده است.

ازطرفی این روزها سایت نت‌بلاکس که به‌عنوان مرجعی برای بررسی وضعیت اینترنت شناخته می‌شود گزارشی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد بیش از ۹۰ درصد کاربران ایرانسل به اینترنت متصل هستند. با اینکه گفته می‌شد ایرانسل با پینگ جعلی نت‌بلاکس را فریب داده است اما این موضوع از سوی نت‌بلاکس تکذیب شد. بعد از تماس زومیت با ایرانسل، مشخص شد بخشی از آمار منتشر شده از سوی نت‌بلاکس مربوط به این است که ایرانسل در ارتباطات خود اینترنت ثابت یا همان TD-LTE و اینترنت موبایل را باهم حساب می‌کند؛ از آنجایی که اینترنت موبایل ایرانسل در ۹ استان برقرار شده است، بنابراین آمار منتشر شده از سوی نت‌بلاکس نیز به همین موضوع ارتباط پیدا می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد اینترنت موبایل ۹ استان بتواند آمار ۹۸ درصدی نت‌بلاکس را کامل توجیه کند و این موضوع جای بحث دارد.

با وجود اینکه برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند اینترنت موبایل تا شب گذشته وصل می‌شود، اما می‌بینیم که مجوز لازم هنوز صادر نشده است و باید دید اینترنت همراه چه زمانی مجددا متصل خواهد شد.

آیا اینترنت موبایل شما وصل شده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات