اتصال مجدد اینترنت برخی مناطق همچنان در انتظار صدور مجوز

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از محدودسازی سراسری اینترنت کشور به شبکه‌ی جهانی اینترنت و اتصال مجدد آن، هنوز اینترنت ثابت برخی از استان‌ها وصل نشده است.
تبلیغات

بعد از محدودسازی سراسری اینترنت کشور در ۲۵ آبان، دسترسی کاربران به اینترنت بین‌الملل به‌دستور شورای عالی امنیت کشور قطع شد و به‌مدت یک هفته، تنها دسترسی به وب‌سایت‌های داخلی یا شبکه‌ی ملی ارتباطات امکان‌پذیر بود. بعد از گذشت یک هفته، اتصال مجدد بسیاری از کاربران به اینترنت بین‌الملل در هفته‌ی جاری برقرار شده است؛ با‌این‌حال، دسترسی فقط ازطریق اینترنت ثابت امکان‌پذیر است و امکان استفاده از اینترنت موبایل به‌جز در موارد معدودی امکان‌پذیر نیست. ناگفته نماند اینترنت ثابت نیز همچنان در برخی از استان‌ها قطع است.

طبق گزارش کاربران، اینترنت ثابت در مناطقی از استان‌های خوزستان و البرز و برخی از شهرهای استان تهران همچنان وصل نشده است. بعد از تماس زومیت با شماری از اپراتورهای ثابت و موبایل، مشخص شد این شرکت‌ها هنوز مجوز لازم برای اتصال مجدد اینترنت در مناطق ذکرشده را دریافت نکرده‌اند و به‌محض دریافت مجوز، اینترنت را وصل خواهند کرد. این موضوع درباره‌ی اینترنت موبایل نیز صادق است و شورای عالی امنیت کشور (شاک) هنوز مجوز لازم برای اتصال مجدد اینترنت اپراتورها را صادر نکرده است.

آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شبکه‌ی تلفن‌همراه شاتل‌موبایل، درباره‌ی زمان اتصال مجدد اینترنت سیم‌کارت‌های این اپراتور گفت:

در‌حال‌حاضر، دسترسی به شبکه‌ی جهانی اینترنت مشترکان سیم‌کارت‌های شاتل موبایل در ۹ استان خراسان‌جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام برقرار است و کاربرانی که در این استان‌ها با مشکل دسترسی مواجه هستند می‌توانند با ارسال عبارت c به شماره‌ی ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰این موضوع را پیگیری کنند.

کریم‌بیگی همچنین درباره‌ی زمان برقراری اتصال اینترنت در سایر استان‌ها گفت:

هنوز مجوز اتصال مجدد اینترنت برای سایر مناطق داده نشده است؛ ولی به‌محض صدور مجوز، دسترسی به شبکه‌ی جهانی اینترنت مشترکان سیم‌کارت‌های شاتل‌موبایل برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد قطع اینترنت خارج از اختیار اپراتورهای تلفن‌همراه است و به‌محض صدور مجوز، برقرار خواهد شد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد مشکل فنی بابت اتصال مجدد اینترنت وجود ندارد و اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت پس از دریافت مجوز لازم، اینترنت کاربران خود را وصل خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات