آروان به ۵ میلیارد درخواست روزانه پاسخ می‌دهد

سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آروان این هفته رویداد سالانه خود با نام سوار ابرها را برگزار کرد و در آن علاوه‌بر رونمایی از سرویس‌های جدید خود آمارهای جالبی از میزان درخواست‌های روزانه خود ارائه کرد.
تبلیغات

سوار ابرهای ۹۷ میزبان که در ۵ اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، میزبان حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کننده و بیش از ۱۰۰۰ بازدیدکننده‌ی آنلاین بود. آروان در این رویداد درباره‌ی مسیر اشتراک دانش، دانسته‌ها و دستاوردهای یک‌ساله‌اش صحبت کرد. 

در ابتدای این رویداد، پویا پیرحسینلو، هم‌بنیان‌گذار و ناخدای اجرایی آروان خبر از پاسخ‌دهی زیرساخت ابری آروان به ۵ میلیارد HTTP Request روزانه داد: «تقریبا هیچ ایرانی نیست که در طول یک ماه ترافیک‌اش از زیرساخت‌های آروان عبور نکرده باشد؛ از بانک‌های پاسارگاد، سامان، آینده، توسعه تعاون تا وزارتخانه‌های نیرو، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و خارجه تا نهاد ریاست جمهوری، از مجلس شورای اسلامی تا تشخیص مصلت نظام، از صداوسیما تا آیو، از اسنپ و اسنپ‌تریپ و اسنپ‌فود و اسنپ‌کیو و اسنپ‌مارکت تا علی‌بابا و دیوار و تیوال و نود و گاج همگی از زیرساخت ابری آروان بهره می‌برند.»

پویا پیرحسینلو پنل آروان را جعبه‌ی جادو نامید که با آن در یک لحظه می‌شود صد‌ها سرور ابری ساخت، جلوی حمله‌های سایبری را گرفت، سرعت ‌را چند برابر کرد، ویدیوها را در یک فضای ذخیره‌سازی نامحدود ذخیره کرد و در هر لحظه هر چیزی که می‌خواهید، پخش زنده کنید.

در ادامه پیرحسینلو با اشاره به توسعه‌ی محصولات آروان در مسیر عرضه‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری به ۸ محصولDNS Cloud، CND Cloud، Security Cloud، Cloud Compute، Block Storage ، Video Platform، Streaming و Video Ads از توسعه‌ی نقاط حضور آروان در ۳۰ دیتاسنتر در نقاط مهم آمریکا، اروپا و آسیا خبر داد. توسعه‌ی همکاری با بزرگ‌ترین اپراتورهای کشور از جمله ایرانسل، همراه اول، آسیاتک، افرانت، های‌وب، مبین‌نت، رسپینا، فناپ‌تلکام و فن‌آوا از دیگر مواردی بود که مدیرعامل آروان به آن اشاره کرد.

روش محاسبه هزینه استفاده از زیرساخت ابری آروان به شیوه‌ی پرداخت هزینه به تناسب مصرف (Pay-As-You-Go) است. ناخدای اجرایی آروان با اشاره به رایگان بودن بسیاری از سطوح محصولات و خدمات آروان از جمله DNS ابری، پلن‌های پایه‌ی CDN و امنیت ابری، ویدئو و فضای ابری، به راه‌اندازی سیستم پرداختی Pay-As-You-Go آروان اشاره کرد و گفت: «با این شیوه‌ی پرداخت، تنها به اندازه‌ی مصرف‌تان پول پرداخت می‌کنید. ما مصرف مشتریان را هر ۱۰ دقیقه یک‌بار محاسبه می‌کنیم و فقط به همان میزان از حساب‌شان کم می‌کنیم؛ پس اگر برای یک تست یک ساعته، به ۱۰۰ سرور نیاز دارید، فقط هزینه یک ساعت را پرداخت می‌کنید. یا اگر ماهی یک‌بار کمپین دارید و ترافیک‌تان زیاد می‌شود، فقط هزینه‌ی ترافیک مصرف شده‌تان را پرداخت می‌کنید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات