اولین شبکه ماهواره‌ای برای برقراری ارتباط بین ماه و زمین دردست ساخت است

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه ارتباط ماهواره ای بین ماه و زمین
شرکت لاکهید مارتین، درحال توسعه‌ی شبکه‌ی ماهواره‌ای جدیدی است که ارتباط آسان و قابل‌اطمینان بین ماه و زمین را فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

لاکهید مارتین شرکت جدیدی به‌نام کرسنت اسپیس (Crescent Space) را تأسیس کرده است تا پیشرفتی بزرگ در زیرساخت‌های ارتباط با ماه ایجاد کند. هدف این شرکت، ارائه‌ی سیستم‌های قابل‌اعتماد برای حضور طولانی‌مدت انسان در ماه است. اولین پروژه‌ی کرسنت اسپیس، شبکه‌ی ماهواره‌ای موسوم‌به پارسک (Parsec) است که ماه و زمین را ازطریق صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های کوچک قمری، به‌هم متصل می‌کند. این شبکه‌، امکان برقراری ارتباطی بی‌وقفه میان فضانوردان، تجهیزات و همکاران آن‌ها روی زمین فراهم می‌سازد. علاوه‌بر این، پارسک به ناوبری کمک خواهد کرد؛ قابلیتی که آن را به ابزاری ضروری برای مأموریت‌های آینده‌ی ماه تبدیل می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای پارسک ارائه‌ی موقعیت و مسیر دقیق به فضانوردان برای بازگشت به پایگاه است. این فناوری به حفظ ارتباط کاوشگران با زمین و تغییر مسیر فضاپیما کمک می‌کند. تکنولوژی مذکور همچنین برای کسانی که در خاک ماه هستند بسیار مهم است و به خدمه‌ی مریخ‌نورد کمک می‌کند بدون نیاز به رانندگی در دهانه‌های خطرناک این سیاره، به خانه بازگردند.

به گزارش گیزموچاینا، لاکهید مارتین تصمیم دارد اولین گره‌های پارسک کرسنت را تا سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برساند و این شرکت ماهواره‌های موردنیاز خود را ارائه خواهد داد. برنامه‌ی آرتمیس ناسا تا اواخر سال ۲۰۲۴ پروازی روی ماه انجام نمی‌دهد و در پایان سال ۲۰۲۵ فرود خواهد آمد. استارتاپ جدید لاکهید مارتین موقعیت خوبی را برای پشتیبانی از فرود آرتمیس ناسا روی ماه و سایر مأموریت‌های اکتشافی دارد. جو لاندون، مدیرعامل فضایی لاکهید مارتین که قبلاً معاون فضایی این شرکت بود، نسبت‌به آینده‌ی کاری استارتاپ مذکور خوشبین است و امید دارد افزایش علاقه‌ی شرکتش به مأموریت‌های مرتبط با ماه، آن را به سوددهی برساند.

حرکت لاکهید مارتین برای ایجاد کرسنت اسپیس و پرتاب پارسک نشان‌دهنده‌ی پیشرفت چشم‌گیر در توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباط با ماه است. حضور این شرکت در رقابت‌های مرتبط با فناوری‌های فضایی، احتمالاً به‌نفع تلاش‌های خصوصی و ملی برای اکتشاف در ماه است زیرا این تکنولوژی سیستم‌های ارتباطی و ناوبری قابل‌اطمینانی را برای انجام مأموریت‌های ماه ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات