حتی کاربران یوتیوب پریمیوم هم از تبلیغات در امان نیستند

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
یوتیوب
اشتراک پرومیوم یوتیوب مزایای بسیاری دارد؛ اما خلاص‌شدن از شر تمام آگهی‌ها را تضمین نمی‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که یوتیوب اعلام کرده است که قصد دارد به‌طور جدی‌تر با مسدودکننده‌های تبلیغات مبارزه کند، کاربران ردیت می‌گویند حتی اشتراک پریمیوم یوتیوب هم راهی برای خلاص‌شدن از تبلیغات آن نیست و برخی از تبلیغات هنوز راهی برای خودنمایی پیدا می‌کنند. این موضوع باعث نارضایتی کسانی می‌شود که با خرید اشتراک پولی، قصد دارند محتواهای یوتیوب را بدون تبلیغات آزاردهنده‌اش تماشا کنند.

با‌توجه‌به محبوبیت روزافزون یوتیوب در بین کاربران، برخی افراد از مدت‌ها پیش راه‌حلی به نام Ad Blockers یا مسدودکننده تبلیغات را پیدا کرده‌اند تا بتوانند با لپ تاپ و گوشی یا تبلت خود به‌راحتی ویدئوهای یوتیوب را بدون آگهی‌هایش تماشا کنند؛ اما این کار قوانین یوتیوب را نقض می‌کند. راه دیگری که برای ندیدن تبلیغات جلوِ پای کاربران قرار دارد، خرید اشتراک پریمیوم است.

به‌گفته‌ی یوتیوب، کاربرانی که حساب کاربری پریمیوم دارند، می‌توانند از تماشای «بدون وقفه» ویدئو لذت ببرند و به تماشای تبلیغات بنری، تبلیغات حین پخش، تبلیغات قبل و بعد از ویدیو و تبلیغات متفرقه مجبور نباشند؛ بااین‌حال، برخی از تبلیغات همچنان مشاهده‌پذیرند.

صفحه‌ی پشتیبانی یوتیوب می‌‌نویسد: «شما با خرید اشتراک پریمیوم همچنان ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنید که خود تولیدکننده‌ی محتوا ارائه می‌دهد. این آگهی‌ها می‌توانند در قالب پیوندهای تبلیغاتی در گوشه‌وکنار ویدئو افراد جای بگیرند و به وب‌سایت و کالا یا کانالی مربوط باشد که یوتیوبر آن‌ها را تبلیغ می‌کند.»

به‌نظر می‌رسد اکنون می‌توان با اطمینان گفت مسدودکننده‌های تبلیغات یوتیوب دیگر کار نمی‌کنند. با اینکه این شرکت تاکنون در شناسایی مسدود‌کننده‌ها با مشکلاتی مواجه بوده است، قصد دارد مبارزه با آن‌ها را جدی‌تر از پیش ادامه دهد. با این تصمیم، برای فرار از تبلیغات گسترده یوتیوب راهی‌ به‌جز خرید اشتراک پریمیوم وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات