بهترین اپلیکیشن‌های بارداری (ایرانی و خارجی)

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
فهرست بهترین اپلیکیشن بارداری
اپلیکیشن‌های بارداری می‌توانند به مادران در دوران بارداری کمک کنند تا تجربه بهتری داشته باشند. با معرفی بهترین اپلیکیشن‌های بارداری همراه زومیت باشید.
تبلیغات

۹ ماه انتظار برای تولد کودک، یک عمر به نظر می‌رسد. این دوران در کنار هیجان‌انگیز‌ بودنش می‌تواند با اضطراب و ناآرامی همراه باشد. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به شما مادران عزیز در دوران حساس بارداری از مراحل رشد کودکتان گرفته تا تغییرات بدن خودتان، کمک می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن بارداری

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های دوران بارداری را برای شما آماده کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید.

اپلیکیشن +Pregnancy

اپلیکیشن +Pregnancy
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۷
  • امتیاز اپ استور: ۴.۸

اپلیکیشن بارداری Pregnancy+ انتخابی جامع و کامل است که اطلاعات مختلفی را برای هر مرحله از بارداری نمایش می‌دهد. در این اپلیکیشن روزانه به کاربران متناسب با مرحله بارداریشان مقالاتی نمایش داده می‌شود و به راهنماهای مربوط به تغذیه با شیر مادر، ورزش و موارد دیگر دسترسی دارند. همچنین کاربر می‌تواند با دانلود خود اپلیکیشن، به همسر یا دیگر عزیزان خود اجازه دهد که از مراحل و شرایط آگاه باشند.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به ارائه نکات بهداشتی، نمایش سه‌بعدی از رشد کودک و مقایسه اندازه جنین با میوه‌ها اشاره کرد.

اپلیکیشن Pregnancy and Baby Tracker: WTE

اپلیکیشن Pregnancy and BabyTracker
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۸
  • امتیاز اپ استور: ۴.۹

اپلیکیشن What to Expect’s Pregnancy and Baby Tracker راهنمای دوران بارداری محبوب با رابط کاربری بی‌نقص است. مانند سایر اپلیکیشن‌های برتر، این برنامه تصاویر سه‌بعدی از کودک شما، اطلاعات مربوط به آناتومی رشد کودک و تغییرات بدن شما را نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن Pregnancy and Baby Tracker: WTE همچنین می‌تواند تاریخ زایمان شما را بر اساس آخرین پریود، انتقال جنین طی فرایند لقاح آزمایشگاهی (IVF) و سونوگرافی نشان دهد.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به اطلاعات در مورد آزمایش‌ها و غربالگری در دوران بارداری، نوع غذا در دوران بارداری، محاسبه اضافه وزن مجاز در زمان بارداری و... اشاره کرد.

اپلیکیشن Nurture Pregnancy Week by Week (Glow)

اپلیکیشن Nurture Pregnancy Week by Week
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۵
  • امتیاز اپ استور: ۴.۸

برای افرادی که بارداری ناموفقی را تجربه کرده‌اند، اپلیکیشن Nurture Pregnancy Week by Week برایشان مفید خواهد بود. زیرا دارای قابلیت سنجش علائم غیرمعمول و سلامت عاطفی است. به کمک اپلیکیشن مذکور همچنین می‌توانید درباره رشد کودک بیاموزید و با مادران دیگر ارتباط برقرار کنید.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به پیش‌بینی‌هایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های شخصی در طول بارداری، تصاویر رشد جنین، سنجش علائم، خلق‌وخوی و افزایش وزن خود، پیش‌بینی زمان درد زایمان و رفتن به بیمارستان و آپلود داده‌های مربوط به بارداری در قالب فایل PDF برای نشان‌ دادن به پزشک اشاره کرد.

اپلیکیشن Ovia Pregnancy Tracker

اپلیکیشن Ovia Pregnancy Tracker
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۷
  • امتیاز اپ استور: ۴.۹

اپلیکیشن Ovia Pregnancy Tracker دارای منویی کامل از ویژگی‌هایی شامل جدول زمانی شخصی‌سازی‌شده از آناتومی رشد جنین، تصاویر واقع‌گرایانه از جنین در رحم با قابلیت زوم، علائمی که باید مراقب آن‌ها باشید، مقالات اطلاعاتی، وعده‌های غذایی مناسب، دارو و... است.

همچنین امکان جمع‌آوری داده‌های جامع مانند حرکت جنین، انجام تمرین‌های کگل، وعده‌های غذایی و حتی وضعیت رابطه شما را در قالب نمودار فراهم می‌کند.

از دیگر امکانات می‌توان به ارائه بیش از ۲۰۰۰ مقاله و نکات بارداری برای حمایت از شما در طول بارداری، تقویم برای یادداشت قرار ملاقات‌های پزشک، اندازه دست و پای نوزاد و مقایسه اندازه جنین با میوه‌ها اشاره کرد.

اپلیکیشن BabyCenter Pregnancy Tracker

اپلیکیشن BabyCenter Pregnancy Tracker
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۹
  • امتیاز اپ استور: ۴.۹

یکی دیگر از برنامه‌های مخصوص دوران بارداری، BabyCenter Pregnancy Tracker است. این اپلیکیشن تصاویر سه‌بعدی از رشد کودک شما در رحم، زمان احتمالی تخمک‌گذاری، اطلاعات هفته‌به‌هفته رشد نوزاد را ارائه می‌دهد.

برنامه رایگان بارداری BabyCenter همچنین راهنمای خواب و تغذیه نوزاد، پس از تولد نوزاد و پیش‌بینی زمان درد زایمان را در اختیار شما قرار می‌دهد. BabyCenter با میانگین امتیاز ۴.۹ از ۵ در iOS، مطمئناً ارزش دانلود را دارد.

اپلیکیشن Pregnancy and Due Date Tracker

اپلیکیشن Pregnancy and Due Date Tracker
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۶
  • امتیاز اپ استور: ۴.۸

Pregnancy and Due Date Tracker اپلیکیشن نسبتاً ساده‌ای در زمینه بارداری است که به کاربران کمک می‌کند تا فشار خون، افزایش وزن، رشد شکم و حرکت جنین را بسنجند و شما می‌توانید آن را ذخیره کرده و در قرار ملاقات‌های آینده به پزشک خود نشان دهید. این برنامه همچنین زمان درد زایمان و توصیه‌های تغذیه و رفتارهای روتین زندگی را ارائه می‌دهد.

از دیگر امکانات اپلیکیشن می‌توان به تبدیل داده‌های مربوط بارداری به PDF اشاره کرد تا در ویزیت بعدی به پزشک خود نشان دهید.

اپلیکیشن amma–Pregnancy and Baby Tracker

اپلیکیشن amma Pregnancy and Baby Tracker
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۷
  • امتیاز اپ استور: ۴.۸

با مقالات روزانه در مورد بارداری و توصیه‌های هفتگی متخصصان زنان و زایمان، اپلیکیشن amma–Pregnancy and Baby Tracker انتخابی هوشمندانه برای دوران بارداری شما است.

این برنامه دارای قسمتی برای ثبت وقایع هنگام رفتن به دکتر و اطلاعات درباره‌ی اندازه و رشد جنین شما است. همچنین ایده‌هایی برای وعده‌های غذایی سالم در دوران بارداری ارائه می‌دهد.

از دیگر امکانات اپلیکیشن می‌توان به دستورالعمل های بالینی BMI برای سنجش اندازه شکم در دوران بارداری و افزایش وزن اشاره کرد.

اپلیکیشن Pregnancy App Preglife

اپلیکیشن Pregnancy App Preglife
  • قیمت: رایگان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۶
  • امتیاز اپ استور: ۴.۹

Pregnancy اپلیکیشنی خوب برای مادرانی است که می‌خواهند دوران حاملگی خود را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند. این برنامه دارای رابط کاربری بی‌نقصی است که به شما اجازه می‌دهد آناتومی رشد کودک خود و همچنین اطلاعات مربوط به علائم بارداری خودتان را مشاهده کنید.

در این اپلیکیشن می‌توانید دفتری از خاطرات و عکس‌ها بسازید، عکس‌های نوزاد خود را آپلود کنید، احساسات و افکار خود را بنویسید و در نهایت کتاب داستانی تهیه کنید تا همیشه این هفته‌های فوق‌العاده را به شما یادآوری کند.

از دیگر امکانات Pregnancy می‌توان به راهنماهای شخصی، آموزش و نکات و مقالات مختلف متناسب با تمام دوره‌های حاملگی اشاره کرد.

اپلیکیشن بارداری گهواره

اپلیکیشن بارداری گهواره
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۷
  • امتیاز اپ استور: ۴.۱

گهواره جزو بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی از دوره بارداری و از تولد تا شش سالگی است. گهواره با امکانات هوشمند براساس تاریخ تولد کودک تنظیم می‌شود و به‌همین دلیل تنها اطلاعاتی را به شما نشان می‌دهد که به سن و مشخصات کودک شما ربط دارد.

با نصب اپلیکیشن گهواره، به اطلاعات و ابزارهایی مثل بازی، تغذیه، خواب و ثبت رشد دسترسی خواهید داشت که به شما در رشد، تربیت و سلامت کودکتان کمک می‌کند. در گهواره می‌توانید با والدینی که کودکان همسن کودک شما دارند ارتباط برقرار کنید، سؤالات خود را از آن‌ها بپرسید و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.

همچنین به‌جای مطالعه مطالب متنوع و گوناگون، می‌توانید روزانه پیام مشاور گهواره متناسب با سن دقیق کودک خود را بخوانید. ناگفته نماند این قابلیت ویژه کاربران گهواره پلاس است. گهواره، همیار تربیت کودک، مصمم است کاری کند که والدین بهتری در جامعه وجود داشته باشند.

اپلیکیشن بارداری ایرانی نی‌ نی بان

اپلیکیشن بارداری نی نی بان
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۴

نی‌نی‌بان یکی از اپلیکیشن‌های دوران بارداری و کودک‌یاری با ۲۰۰ هزار مقاله رایگان است. از امکانات این برنامه می‌توان به آهنگ‌های آرامش‌بخش بارداری، ابزار جست‌وجوی نام کودک، ابزار پیش‌بینی جنسیت نوزاد، ابزار محاسبه زمان زایمان، ابزار محاسبه میزان اضافه وزن در دوران بارداری و ابزار محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) اشاره کرد.

برنامه بارداری ایرانی مادرشو

اپلیکیشن بارداری مادرشو
  • امتیاز گوگل پلی: ۳.۶

مادرشو اپلیکیشن فارسی جامع برای دوران و فرایند بارداری و سلامت بانوان است و طراحی خوب با رابط کاربری آسانی دارد. این اپلیکیشن کاربردی، امکانات زیادی مثل تعیین زمان زایمان، آموزش شناخت نشانه‌های خطر در بارداری، یادآوری آزمایش‌ها و سونوگرافی‌ها، آموزش راهکارهای کم‌ کردن عوارض بارداری، تعیین زمان تخمک‌گذاری و حتی تعیین وزن‌گیری مناسب را در اختیارتان می‌گذارد.

جمع‌بندی بهترین اپلیکیشن بارداری

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین اپلیکیشن بارداری از نظر دردسترس‌بودن برای iOS و اندروید و میانگین رتبه‌بندی کاربران از iOS و Google Play به شما کمک کنیم. اگر تجربه‌ی استفاده‌ی هریک از این برنامه‌ها را داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر قصد دارید چرخه‌های قاعدگی و باروری را زیرنظر بگیرید، مقاله‌ی «بهترین اپلیکیشن‌‌ها برای پریود و ثبت قاعدگی» برای شما مفید خواهد بود.

سوالات متداول زومیت

  • آیا اپلیکیشن‌های بارداری برای پدران وجود دارد؟

    تعدادی برنامه بارداری مانند +Pregnancy وجود دارد که به پدران، شرکا یا مراقبان دیگر اجازه می‌دهد تا روند بارداری شما را دنبال کنند. این ویژگی می‌تواند به این افراد کمک کند تا در دوره‌ی بارداری با شما و فرزندتان ارتباط داشته باشند.

  • در مجموع بهترین اپلیکیشن بارداری چیست؟

    به‌طور کلی بهترین برنامه دوران بارداری برنامه‌ای است که از نظر شما مفیدترین، آموزنده‌ترین و جذاب‌ترین باشد. بااینکه برخی از اپلیکیشن‌ها بیشتر برای مشاوره پزشکی با تصویربرداری واقع‌گرایانه طراحی شده‌اند، برخی دیگر مقایسه‌هایی را برای آگاهی از بارداری شما انجام می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات