بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
استرس امتحانات
اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کنند تا با ردیابی تکالیف و مدیریت بهتر زمان مطالعه، زندگی تحصیلی خود را به‌شیوه‌ی بهتری سازماندهی کنید.
تبلیغات

دنیای آموزش نیز همانند هر حوزه‌ی دیگری از زندگی، تحت‌تأثیر اینترنت و عرصه‌ی دیجیتال قرار گرفته است. پیش از این افراد از برنامه‌ریزی کاغذی برای مدیریت امور روزمره یا درس‌خواندن استفاده می‌کردند؛ اما حالا با بهره‌گیری از روش‌های نوین و اپلیکیشن های برنامه ریزی و مدیریت کارها می‌توان این فرایند را آسان‌تر کرد.

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی می‌توانند راه نجاتی برای دانشجوها یا دانش‌آموز‌های پرمشغله باشند. چه درحال تحصیل در دانشگاه باشید، چه درحال گذراندن دوره‌ای برای پیشرفت شغلی خود، این برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌ریزی بهینه‌ای داشته باشید و به شیوه‌ای بهتر و منظم‌تر امتحان‌ها و کلاس‌های خود را پشت سر بگذارید.

البته هنوز هم بسیاری از افراد همان شیوه‌ی قدیمی را ترجیح می‌دهند یا سعی می‌کنند تمام برنامه‌ریزی‌های خود را در ذهنشان نگه دارند. بااین‌حال در این میان افرادی هم هستند که به نظم و مدیریت زمان بهتر و بیشتری نیاز دارند و برنامه‌ریزی درسی دقیق و منظم را لازمه‌ی دستیابی به اهدافشان می‌دانند. اگر شما هم از این دسته هستید و می‌خواهید با بهتر مدیریت‌کردن زمان برای همیشه با برنامه‌ریزی کاغذی خداحافظی کنید، در این مقاله از زومیت همراه ما باشید.

فایده استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی

برنامه‌ریزی درسی می‌تواند به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک کند تا زمان خود را به‌ بهترین شیوه مدیریت کنند و با استراتژی‌های آموزشی تعاملی و جذاب، در مطالعات خود متمرکز و باانگیزه بمانند. از طرف دیگر، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا حس مسئولیت بیشتری نسبت به یادگیری دروس و اهداف خود داشته باشند. با تعیین اهداف و انتظارات روشن، دانش‌آموزان می توانند خود را مسئول پیشرفتشان بدانند و نقش فعالی در آموزش خود داشته باشند.

برخی از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی با ارائه‌ی آزمون‌های مختلف زمینه‌های بهبود دانشجو را شناسایی می‌کنند و دانش آموزان با بررسی پیشرفت و ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود، می‌توانند رویکرد خود را تنظیم کرده و نتایج یادگیری را بهبود بخشند. به‌طور کلی، داشتن یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا در مطالعه خود منظم، متمرکز و با انگیزه بمانند و از زمان خود بهترین بهره را ببرند.

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی خارجی

برنامه‌ی My Study Life

My Study Life؛ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی رایگان

با برنامه My Study Life، می‌توانید اطلاعات مربوط به تکالیف، امتحانات و کلاس‌های خود را در فضای ابری ذخیره و از دستگاه‌های مختلف آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین به‌ داده‌های خود به صورت آفلاین دسترسی خواهید داشت و با تنظیم وظایف و یادآوری‌ها این امکان را دارید که اطلاعات را در چندین پلتفرم همگام‌سازی کنید.

این برنامه زمان انجام تکالیف یا برگزاری کلاس‌هایتان را به شما یادآوری خواهد کرد و درصورت وجود تداخل در برنامه‌ریزی بین کلاس‌ها و امتحانات شما را از آن آگاه می‌کند. My Study Life با سازماندهی درس‌خواندن و مطالعه شما، تضمین می‌کند که هرگز تکلیف خود را فراموش نکنید یا کلاسی را از دست ندهید. این نرم‌افزار دارای دو نسخه‌ی مختلف وب و اپلیکیشن است و در هر سیستم‌عاملی اعم از ویندوز، مک، اندروید و iOS می‌توانید از آن بهره ببرید.

Todoist؛ اپلیکیشن برنامه‌ ریزی درسی کنکور

محیط برنامه‌ی Todoist
محیط برنامه‌ی Todoist
محیط برنامه‌ی Todoist

اگرچه تمام اپلیکیشن‌هایی که معرفی کردیم، می‌توانند در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی درسی مناسب برای کنکور به شما کمک کنند، اگر کنکوری هستید و می‌خواهید برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری داشته باشید، شاید Todoist انتخاب مناسب‌تری باشد. درحال‌حاضر شرکت‌هایی مانند آمازون و دیزنی از این برنامه استفاده می‌کنند و از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا مدیران همگی می‌توانند از امکانات آن برای پیشبرد اهداف خود بهره‌مند شوند.

Todoist دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای است؛ اما نسخه‌ی رایگان آن تمام ویژگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی را در اختیارتان قرار می‌دهد. Todoist به شما کمک می‌کند قبل از اینکه کارها را فراموش کنید، جزئیات یا کارهای مهم را در بخش یادداشت‌برداری وارد کنید. ازسوی‌دیگر، می‌توان پروژه‌هایی را برای هر کلاس و فعالیت یا سرگرمی دیگری که درگیر آن هستید، تنظیم کرد.

سایر ویژگی‌های مفید برنامه را می‌توان در تاریخ‌های سررسید انجام وظایف فردی و یادآوری‌هایی که در تلفن یا ایمیل شما ظاهر می‌شوند، خلاصه کرد. Todoist همچنین به شما اجازه می‌دهد تا وظایف و کارهایی مانند آزمون‌های هفتگی را که به‌صورت روزانه انجام می‌دهید، برچسب‌گذاری کنید تا هرگز تکالیف مهم را از دست ندهید. درکنار اپلیکیشن برنامه‌ریزی، بهترین برنامه های یادداشت برداری نیز می‌توانند در مسیر کنکور همراه خوبی باشند.

Chipper؛ بهترین برنامه برای درس خواندن

برنامه‌ی Chipper
برنامه‌ی Chipper
برنامه‌ی Chipper

اگر همیشه کارهای خود را به تعویق می‌اندازید و به سازماندهی و برنامه‌ریزی بهتری نیاز دارید، Chipper می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این برنامه که برای کمک به دانشجویان در مدیریت برنامه‌های روزانه و زندگی اجتماعی و تحصیلی طراحی شده است، این امکان را می‌دهد که آزمون‌ها، تاریخ سررسید تکالیف، آزمایشگاه‌ها و مقاله‌های مختلف را در تقویم خود وارد کنید تا از این طریق در زمان مناسب از تکالیف خود باخبر شوید.

Chipper به شما اجازه می‌دهد نه‌تنها برنامه‌ی کلاسی و تکالیف خود، بلکه همه برنامه‌های دیگر خود اعم از شغل، رویدادهای اجتماعی و زمان حضور در جمع خانواده را مدیریت کنید. این اپلیکیشن، برنامه‌ریزی‌های قدرتمندی را برای سازماندهی مطالعه و ردیابی تکالیف فراهم می‌کند و می‌توانید به‌راحتی از دستور کار مدرسه، کار و زندگی خود مطلع شوید. به چیپر اجازه دهید سازماندهی شما را بر عهده بگیرد تا بتوانید روی آنچه در دانشگاه یا مدرسه یاد می‌گیرید، تمرکز کنید.

Easy Study

برنامه‌ی Easy Study
برنامه‌ی Easy Study
برنامه‌ی Easy Study

Easy Study یکی از بهترین نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در تمام سنین است. این یک برنامه به‌صورت رایگان ارائه می‌شود؛ اما اگر برخی از ویژگی‌های مهم را می‌خواهید، ممکن است مجبور شوید ۲٫۹۹ دلار اشتراک بپردازید. برای شروع، فقط کلاس‌های خود را اضافه کرده و تعیین کنید که هر چند وقت یکبار می‌خواهید سراغ آن‌ها بروید.

از سوی‌ دیگر، نیازی نیست نگران از دست‌دادن یک جلسه مطالعه باشید؛ زیرا Easy Study یادآوری‌های دوستانهای را به تلفن شما ارسال می‌کند و مانع فراموش‌کردن جلسات مهم می‌شود. به‌علاوه، حتی می‌توانید فعالیت‌های خاصی را برای هر موضوع اضافه کنید تا از زمان مطالعه خود نهایت استفاده را ببرید. وقتی شروع به مطالعه می‌کنید، برنامه زمان شما را پیگیری می‌کند؛‌ بنابراین می‌توانید میزان بهره‌وری خود را ببینید و در آخر تمام پیشرفت‌های خود را در بخش آمار پیگیری کنید.

iStudiez Pro

برنامه‌ی iStudiez Pro

iStudiez Pro یکی از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی درسی برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود که در آن می‌توانید اطلاعات کلاس خود از جمله نام استاد، اطلاعات تماس و ساعات اداری را وارد کنید. همچنین، می‌توانید رنگ‌ها و نمادهای مختلف را برای کلاس‌ها درنظر بگیرید تا از نظر بصری جذابیت بیشتری داشته باشد.

قابلیت «Week view» به شما امکان می‌دهد زمان خود را برنامه‌ریزی کنید و برای کلاس‌های آینده آماده شوید. «Day view» وظایف و موارد برنامه‌ریزی‌شده برای امروز را به شما نشان می‌دهد. برای هر کلاس، می توانید تکالیف، تاریخ سررسید و وظایف خاص مرتبط با آن‌ را اضافه کنید.

اگر به نسخه کامل iStudiez Pro بروید، یک به‌روزرسانی منظم در GPA خود دریافت خواهید کرد که با واردکردن نمره یا امتیاز هر درس، iStudiez با ردیاب GPA خود محاسبه را برای شما انجام می‌دهد. افزون‌براین، امتیازهای هر ترم را به‌طور جداگانه حفظ می‌کند تا دید وسیع‌تری از نمرات خود داشته باشید.

Power Planner

محیط برنامه‌ی Power Planner
محیط برنامه‌ی Power Planner
محیط برنامه‌ی Power Planner

Power Planner نرم‌افزاری شناخته‌شده است که بسیاری از ویژگی‌های آن به برنامه‌های myHomework و iStudiez شباهت دارد؛ مانند واردکردن برنامه، محاسبه‌ی معدل و مشاهده‌ی تکالیف و امتحانات؛ اما یکی از عناصری که آن را از سایر برنامه‌های مشابه متمایز می‌کند، پاسخگویی توسعه‌دهنده است. Power Planner به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود و بهبود مستمری را در ویژگی‌های خود ارائه می‌دهد.

محاسبه‌ی معدل نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌شود و این امکان را می‌دهد که دقیقاً بدانید معدل شما در چند ترم تحصیلی چقدر است. سیستم محاسبه‌گر معدل Power Planner در مقایسه با سایر برنامه‌ها عملکرد بهتری دارد و به شما می‌گوید که برای گرفتن نمره A در یک کلاس به چه امتیازی در تکالیف نیاز دارید. نسخه‌ی پولی به شما امکان می‌دهد نمرات بیشتری وارد کنید و اطلاعات معدل خود را از یک ترم به ترم دیگر ذخیره کنید.

از دیگر ویژگی‌های Power Planner می‌توان به ادغام آن با Google Calendar اشاره کرد که به کاربر امکان می‌دهد کلاس‌ها و تکالیف خود را از Google Calendar به‌طور مستقیم مشاهده کند. نسخه‌ی پولی برنامه امکان اضافه‌کردن بیش از پنج نمره در هر کلاس، استفاده از چندین ترم/سال و موارد دیگر را باز می‌کند؛ اما با صرف‌نظر از این قابلیت، نسخه‌ی رایگان آن کاملاً کاربردی خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی ایرانی

هم درس

اپلیکیشن هم‌درس

اپلیکیشن هم‌درس به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ریزی روزانه و هفتگی دلخواه خود را داشته باشید یا درصورت تمایل به‌صورت خودکار و هوشمند برنامه‌ریزی منحصربه‌فردی را ارائه خواهد داد. افزون‌براین، تمرین‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از این طریق بتوانید اشکالات درسی خود را رفع کنید. هم‌درس، روشی را هم برای رقابت دانشجو یا دانش‌آموز با دوستانش درنظر گرفته است که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید در لیگ مطالعه به رقابت بپردازید.

برنامه‌ی هم‌درس دارای ویترین گسترده‌ای از فلش کارت‌های متنوع است که برای یادگیری لغت‌های زبان‌های مختلف انگلیسی، فارسی و ... بسیاری کاربردی خواهند بود. اگر دانش‌آموز هستید، می‌توانید با استفاده از این فلش کارت‌ها، سوالات تستی دروس مختلف را تعریف کنید و در هر جایی به یادگیری آن‌ها بپردازید. ازسوی دیگر، این امکان را به شما می‌دهد که به دیگران امکان تماشای فلش کارت‌ها را بدهید. در هم‌درس، می‌توانید دنبال‌کننده داشته باشید و افرادی را که می‌خواهید دنبال کنید.

درس یار؛ مدیریت زمان مطالعه

صفحه‌ی اصلی سایت درس‌یار

برای افرادی که اپلیکیشن‌های فارسی را ترجیح می‌دهند، علاوه‌بر هم درس، نرم‌افزار دیگری نیز وجود دارد که با ویژگی‌های متعددی که ارائه می‌دهد می‌توانند دست‌یار خوبی برای درس‌خواندن باشد. درس‌یار با قابلیت برنامه‌ریزی خودکار برگرفته‌ از هوش مصنوعی، می‌تواند زمان‌های آزاد و فهرست درس‌های شما را دریافت کند و براساس آن‌ها به‌طور خودکار برنامه‌ریزی را انجام دهد.

درس‌یار به شما امکان می‌دهد برای ترم یا سال تحصیلی جدید، برنامه‌های زمانی جدیدی را تعریف کنید. افزون‌براین، دارای قابلیت گزارش‌دهی با استفاده از نمودارهای مختلف براساس درس، روزهای هفته و روزهای ماه است که باعث می‌شود به اطلاعات و آمارهای ارزشمندی دست پیدا کنید و درصورت‌ نیاز شیوه‌ی مطالعه یا برنامه‌ریزی خود را بهبود دهید.

کلاس پلاس؛ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی فارسی

برنامه‌ی کلاس پلاس
برنامه‌ی کلاس‌پلاس
برنامه‌ی کلاس پلاس

اگر فکر می‌کنید اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی فارسی کارایی بیشتری دارند و راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، بد نیست برنامه‌ی کلاس پلاس را امتحان کنید. این برنامه تمام ویژگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر زمان را ارائه می‌دهد و بدون محدودیت می‌توانید فهرست درس‌های خود را به آن اضافه کنید تا در زمان مناسب رخدادهای مربوط به هر درس را به شما یادآوری کند.

کلاس‌پلاس با رابط کاربری ساده تمام ویژگی‌های لازم برای یک برنامه‌ریزی درست و کاربردی را ارائه می‌دهد و با سیستم گزارش‌گیری روزانه، هفتگی یا ماهانه کمک می‌کند از روند مطالعه‌ی خود آگاه شوید. این برنامه از سیستم معدل‌گیری بهره می‌برد و دانش‌آموزان یا دانش‌جویان می‌توانند با اضافه‌کردن لیست درس‌ها، نمرات و تعداد واحد هر درس معدل نهایی خود را مشاهده کنند.

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برای ابتدایی ها

دانش‌آموزان پایه‌ی ابتدایی اغلب مسئولیت‌های درسی سنگینی ندارند و به‌ویژه در سال‌های اول تنها وظایف آن‌ها در نوشتن مشق و املا و انجام تمرینات ریاضی خلاصه می‌شود. بااین‌حال، اگر بدون برنامه پیش بروید، تا به خودتان بیایید می‌بینید که کودک تمام وقتش را صرف بازیگوشی کرده و وظایف مربوطه را به آخر شب محول کرده است.

در چنین شرایطی است که اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی می‌تواند کارگشا باشد و شاید از این طریق بتوانید شوق انجام تمرین‌ها و وظایف را در دانش‌آموز تقویت کنید. برای سادگی هرچه بیشتر برنامه‌ریزی، توصیه‌ی ما این است که یکی از اپلیکیشن های برنامه ریزی فارسی را به کار گیرید؛‌ اما افزون‌بر برنامه‌هایی که عنوان کردیم، درادامه قصد داریم یکی دیگر از این برنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

درستو darseto

مراحل تنظیم آلارم در برنامه‌ی درستو
مراحل تنظیم آلارم در برنامه‌ی درستو
مراحل تنظیم آلارم در برنامه‌ی درستو

درستو نرم‌افزاری است که پیش از هرچیز، سادگی آن شما را جذب خواهد کرد و به همین دلیل است که برای دانش‌آموزان دبستانی گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.

روش استفاده از درستو بدین‌صورت است که پس از اجرای برنامه، برای تعیین زمان مطالعه، روی گزینه‌ی شروع کن! ضربه می‌زنید تا برنامه مرحله‌به‌مرحله تا پایان تعیین آلارم درسی، شما را هدایت کند. در مراحل بعد، نوع فعالیت از نظر مطالعه یا غیردرسی، تاریخ آلارم، نام و میزان تسلط به درس، نوع مطالعه ازنظر تشریحی یا تستی و ساعت شروع و پایان مطالعه را در کادرهای مربوطه وارد می‌کنید.

همچنین درستو به شما امکان می‌دهد، مثلاً برای هر ۳۰ دقیقه مطالعه، ۵ دقیقه استراحت را برای دانش‌آموز درنظر بگیرید. درنهایت وقتی زمان مطالعه فرا برسد، برنامه از طریق آلارم به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد و بدین‌ترتیب اگر کودکتان در همان لحظه مشغول بازی با تلفن‌همراه یا تبلت باشد، به‌زودی متوجه خواهد شد که زمان مطالعه فرا رسیده است.

محیط کاربری darseto به‌قدری ساده است که دانش‌آموز پس از مدت کوتاهی می‌تواند به‌تنهایی و بدون نیاز به کمک، آلارم درسی روزانه تنظیم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات