بهترین اپلیکیشن ها برای پریود و ثبت قاعدگی

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بهترین اپلیکیشن ها برای ثبت قاعدگی
اگر می‌خواهید چرخه‌های قاعدگی و باروری را زیرنظر بگیرید و باردار شوید یا از بارداری اجتناب کنید، در این مطلب با بهترین اپ‌های ثبت قاعدگی آشنا می‌شوید.
تبلیغات

دوران قاعدگی یکی از زمان‌های حساس و مهم برای زنان به‌شمار می‌رود. ردیابی چرخه‌ی قاعدگی و زمان تخمک‌گذاری و پنجره‌های باروری از مباحث مهمی است که به شناخت بدن هر زن و سلامت و کنترل بارداری او کمک می‌کند. اطلاع از زمان شروع هر سیکل و تمام عوامل مربوط به قاعدگی و باروری به‌کمک برنامه‌های پریودی و برنامه‌های عادت ماهانه بسیار ساده و بدون دردسر صورت می‌گیرد.

ثبت منظم علائم قاعدگی مانند لکه‌بینی، شدت خون‌ریزی، گرفتگی عضلات، سردرد، کمردرد، نفخ، حساسیت سینه‌ها و بدن درد، ممکن است به‌مرور‌زمان به تشخیص دقیق دوران قاعدگی و تنظیم قاعدگی شما کمک کند و زمان مراجعه به پزشک به‌کمکتان بیاید.

فراموش نکنید که اپ‌های ثبت قاعدگی نباید جایگزین هیچ نوع روش پیشگیری از بارداری شود

با‌توجه‌به آنچه اشاره کردیم، استفاده از برنامه‌های عادت ماهانه برای بانوان از کارهای واجب است. برنامه‌های پریودی زیادی در اپ استور و پلی استور هستند که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بیشتر قابلیت‌هایی که این اپ‌ها ارائه می‌دهند، یکسان است و شاید تنها تفاوت‌هایی جزئی باهم داشته باشند.

رابط کاربری ساده و ویژگی‌های خاص‌تر و کاربردی‌تر درکنار پیش‌بینی دقیق‌تر، چیزی است که برنامه‌های معرفی‌شده در این مقاله از زومیت را پردانلود و رضایت‌بخش کرده است. دقت تخمین به برنامه و شخصی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کند.

درمجموع، باتوجه‌به اینکه این برنامه‌ها فقط بر داده‌های واردشده‌ی کاربر اتکا می‌کند، توصیه می‌کنیم به این برنامه‌ها فقط برای اطلاع از حدود شروع و پایان چرخه‌ی قاعدگی اطمینان کنید. در‌ادامه با برخی از بهترین برنامه‌های پریودی و برنامه‌های عادت ماهانه آشنا خواهید شوید. اگر اپلیکیشن مورداعتمادتان را در این فهرست پیدا نکردید، حتماً آن را در بخش دیدگاه‌ها معرفی کنید.

بهترین برنامه‌های ثبت قاعدگی و پریودی

۱. Clue

اپلیکیشن clue برای ثبت قاعدگی
اپ Clue

Clue داده‌های شما را به الگوریتمی متصل می‌کند که چرخه قاعدگی منحصر‌به‌فردتان را محاسبه و پیش‌بینی می‌کند. به‌کمک این اپ می‌توانید گرفتگی‌های بدنی، احساسات، پوست، مو، خواب، روابط جنسی، درد، خلق‌خو و... را زیرنظر بگیرید.

مانند بیشتر برنامه‌های عادت ماهانه‌ی دیگر، Clue نیز پیش‌بینی‌های چرخه قاعدگی و تخمک‌گذاری شما را با داده‌هایی که به آن می‌دهید، بهبود می‌بخشد. همچنین، این اپ برای استفاده در اپل واچ بهینه شده است.

۲. Flo

اپلیکیشن flo برای ثبت قاعدگی
اپ Flo

Flo از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا ردیابی چرخه‌ی قاعدگی و باروری را برای زنان دارای عادت ماهانه‌ی نامنظم آسان‌تر کند. در نگاه اول، Flo مانند سایر برنامه‌های عادت ماهانه کار می‌کند؛ یعنی داده‌های شما را می‌گیرد و آن‌ها را به اطلاعاتی تبدیل می‌کند که از آن برای پیش‌بینی دوره‌های پریود و پنجره‌های باروری خود می‌توانید استفاده کنید. بااین‌حال، کار آن‌جایی از باقی برنامه‌های پریودی متمایز می‌شود که به‌جای استفاده از الگوریتمی ثابت برای تعیین باروری، از هوش مصنوعی برای شناختن بدنتان استفاده می‌کند.

سازندگان فلو ادعا می‌کنند که همه‌ی زنان می‌توانند از این برنامه برای درک بهتر و پیش‌بینی باروری خود استفاده کنند. این برای زنانی که دوران قاعدگی با چرخه‌های نامنظم دارند، کمک بزرگی است. به‌کمک مقاله و تست‌های موجود در در فلو،‌ می‌توانید اطلاعات شخصی‌تان را درباره‌ی تنظیم قاعدگی و دوران قاعدگی افزایش دهید.

۳. Period Calendar Period Tracker

اپلیکیشن period tracker period calendar برای ثبت قاعدگی
اپ .P.C

Period Calendar Period Tracker تاریخ شروع و پایان قاعدگی بعدی را به‌موقع به شما یادآوری می‌کند. با استفاده از این برنامه، توصیه‌های مناسب PMS و راهنمایی فوری برای تسکین درد قاعدگی دریافت خواهید کرد. به‌کمک یکی از بهترین برنامه‌های عادت ماهانه می‌توانید بارورترین روزهای خود را محاسبه و پنجره‌ی باروری خود را براساس چرخه‌ی منحصربه‌فردتان تجزیه‌وتحلیل کنید.

علاوه‌براین، بدون ایجاد حساب کاربری می‌توانید از Period Calendar Period Tracker استفاده کنید و حین استفاده از برنامه ناشناس باقی بمانید. هر زمان هم که بخواهید، می‌توانید همه‌ی داده‌هایتان را با یک کلیک حذف کنید. برای محافظت از اطلاعات خصوصی‌تان نیز امکان تنظیم کد پین و فیس‌آیدی و تاچ آیدی وجود دارد.

برای تنظیم قاعدگی و اطلاع از الگوی قاعدگی خود، می‌توانید روزانه ۵۸ نشانه و ۶۷ حالت خلقی و سطح انرژی خود را ثبت کنید. خبر خوش این است که اپلیکیشن کاربردی مذکور از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

۴. Period Tracker

اپلیکیشن period tracker برای ثبت قاعدگی
اپ Period Tracker

Period Tracker زمان پریودهای بعدی شما را حدس می‌زند و با استفاده از داده‌ها و نمودارهای ساده، تشخیص این موضوع را ساده‌تر می‌کند که چه زمانی بارورتر هستید. کافی است هر ماه یک دکمه را در روز شروع پریودتان فشار دهید تا اپ تاریخ‌های شما را ثبت و با احتساب میانگین سیکل‌های قاعدگی سه ماه گذشته‌تان، تاریخ شروع قاعدگی بعدی را پیش‌بینی کند.

در این اپ می‌توانید تاریخ‌های دوره‌ی فعلی و آتی، تخمک‌گذاری و روزهای باروری، حالات، علائم، وزن، دما و یادداشت‌های باروری را در تقویم ساده ماهانه مشاهده کنید. این برنامه علائم تخمک‌گذاری و قاعدگی و PMS را با دریافت اطلاعات جزئی و کوچکی مثل میل شما به شوری و شیرینی و سطوح آکنه روی پوستتان پیش‌بینی می‌کند.

همچنین، برای محافظت از حریم خصوصی خود می‌توانید گزینه رمزعبور را فعال کنید. Period Tracker یکی از برنامه‌های پریودی ساده‌ و روان‌ موجود با رابط کاربری سرراست و منظم است.

۵. Ovia

اپلیکیشن ovia برای ثبت قاعدگی
اپ Ovia

Ovia برنامه‌ای رایگان است که به زنان کمک می‌کند تا چرخه‌های قاعدگی و بارورترین روزهای ماه را برای خودشان تشخیص دهند. طرفداران این برنامه آن را برای پیش‌بینی پنجره‌ی باروری و ترسیم علائم نشان‌دهنده‌ی باروری دوست دارند.

وقتی داده‌های باروری خود را در Ovia وارد می‌کنید، با پیش‌بینی‌های پنجره‌ی باروری و نمره‌ی باروری روزانه‌ای که ایجاد می‌کند، می‌توانید در یک نگاه ببینید چقدر احتمال دارد که باردار شوید. اگر قصد ندارید بارداری شوید و تنها می‌خواهید دوره‌ی قاعدگی خود را تخمین بزنید، باید گزینه‌ی Tracking My Period را انتخاب کنید.

شما می‌توانید تعداد زیادی معیار دیگر مانند ورزش، خواب، خلق‌وخو و وعده‌های غذایی را نیز ردیابی کنید. همچنین، از برنامه و انجمن Ovia می‌توانید برای سؤالاتتان درباره‌ی PMS و سیکل‌های خود پشتیبانی دریافت کنید.

علاوه‌براین‌، Ovia در همگام‌سازی داده‌ها نیز بسیار کاربردی است. با نصب آن نه‌تنها خلاصه‌‌ی سیکل‌ها را هر ماه دریافت می‌کنید؛ بلکه می‌توانید داده‌های خود را صادر کنید و با شریکتان نیز به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • اپلیکیشن‌های قاعدگی و باروری چقدر دقیق هستند؟

    دقت تخمین به برنامه و شخصی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کند. توصیه می‌کنیم به این برنامه‌ها فقط برای اطلاع از حدود شروع و پایان چرخه قاعدگی تکیه کنید.

    درباره‌ی باروری اگر یک برنامه فقط به داده‌های وارد‌شده‌ی کاربر متکی باشد، ممکن است دقت کمتری داشته باشد؛ زیرا کاربر احتمال دارد اشتباه کند یا به تمام اطلاعات موردنیاز برای تخمین بهتر پنجره‌های باروری دسترسی نداشته باشد.

    اگر فردی پریودهای نامنظم یا سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد، ممکن است پیش‌بینی دقیق روزهای تخمک‌گذاری حتی با استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری، برای اپلیکیشنی دشوارتر باشد.

  • بهترین اپلیکیشن برای ثبت قاعدگی با پشتیبانی از زبان فارسی چیست؟

    Period Calendar Period Tracker بهترین اپلیکیشن برای ثبت قاعدگی با پشتیبانی از زبان فارسی است. Luna و هرلایف نیر دو اپ فارسی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات