با بهترین پادکست های داستانی آشنا شوید

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن های پخش پادکست
اگر از شنیدن قصه‌ها لذت می‌برید و گوش‌دادن به پادکست‌های مفید را دوست دارید، در این مقاله با ۸ نمونه از بهترین پادکست های داستانی آشنا خواهید شد.
تبلیغات

چه کسی است که از شنیدن داستان جذاب لذت نبرد؟ حتی اگر به‌‌اندازه‌ی همه‌ی ما انسان‌ها فقط یک داستان وجود داشته باشد، داستان‌های زیادی برای شنیدن وجود خواهد داشت. افرادی هستند که داستان‌های واقعی و تخیلی را با صدای گیرا و تدوین‌های جذاب به‌شکل پادکست درمی‌آورند. تنها در میان پادکست‌های فارسی تعداد زیادی پادکست داستانی وجود دارد که انتظار شما را می‌کشند.

اگر دوست دارید به بهترین پادکست های فارسی گوش دهید، در این مقاله‌ی زومیت بهترین پادکست‌های داستانی فارسی را به شما معرفی خواهیم کرد. باتوجه‌به سبک و سلیقه خودتان می‌توانید پادکست مناسبتان را انتخاب کنید. درنهایت، اگر پادکست داستانی جذاب دیگری را می‌شناسید که جایش در این فهرست خالی است، آن را به ما و کاربران زومیت معرفی کنید.

لینک کست‌باکس هر پادکست در انتهای معرفی آن درج شده است؛ با‌این‌حال توجه کنید که می‌توانید این پادکست‌ها را از اکثر برنامه‌های پخش پادکست مثل اپل پادکست و گوگل پادکست نیز گوش دهید.

۱. چنل بی

چه کسی است که پا در دنیای پادکست‌ها گذاشته باشد و چنل بی را با صدای مسلط و هیجان‌انگیز گوینده آن نشناسد. چنل بی یکی از پادکست‌های قدیی‌ و صاحب‌‌سبک‌ فارسی است که از زمان نخستین انتشار تاکنون کیفیت خود را حفظ کرده و افزایش داده است.

اگر از طرفداران ماجراهای واقعی هستید، در هر قسمت چنل بی می‌توانید به گزارش بلندی از رویدادی واقعی گوش دهید. این داستان‌ها که در رسانه‌های معتبر انگلیسی‌زبان منتشر شده‌اند، به فارسی ترجمه می‌شوند و سپس علی بندری با زبانی ساده و لحنی گیرا آن‌ها را برای ما روایت می‌کند. به‌گزارش چنل بی، قسمت‌های پرطرفدار برای شروع سیلک رود و جنتلمن و جنوبگان هستند.

۲. پادکست رخ

اگر به شنیدن زندگینامه‌های داستانی علاقه دارید و می‌خواهید از زندگی افراد تاریخ‌ساز سر در‌بیاورید، پادکست‌‌ رخ را از دست ندهید. پادکست رخ قصه‌ی زندگی و سر‌گذشت انسان‌های تأثیر‌گذار با بیانی جذاب و شنیدنی است. در این پادکست، می‌توانید داستان زندگی انسان‌های بزرگی مثل داریوش هخامنشی، مریم میرزاخانی، مارکوپولو و فریدا کالو را بشنوید.

۳. پادکست آن

با گوش‌دادن به پادکست آن می‌توانید خودتان را جای افرادی بگذارید که روایت زندگی‌شان را تعریف می‌کنند. اگر دوست دارید برای دقایقی زندگی متفاوتی را تجربه و داستان زندگی افراد را با تمام شادی‌ها، رنج‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌هایشان زندگی کنید، گوش‌دادن به پادکست آن را توصیه می‌کنیم.

۴. پادکست چیروک

چیروک نقل دوباره‌ی داستان‌های عامیانه و قصه‌هایی است که جایی مکتوب نشده‌‌اند و سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل میان اقوام مختلف ایران منتقل شده‌اند. در چیروک می‌توانید به قصه‌هایی از تمام اقوام ایرانی با لهجه‌ها و گویش‌های خودشان گوش دهید.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای لطیف و نوستالژیک داشته باشید و به دنیای کودکی برگردید، اپیزودی مانند «دختر نارنج» می‌تواند دستتان را بگیرد و همراهیتان کند.

۵. پادکست ترپند

ترپند به زبان ساده ماجرا و حکایت‌های پشت هر ضرب‌المثل را روایت می‌کند. داستان‌های پشت بیشتر ضرب‌المثل‌ها افسانه‌‌هایی هستند که شنیدنشان خالی از لطف نیست. در اپیزودهای ترپند، می‌توانید به حکایت‌های پشت ضرب‌المثل‌هایی مثل «قوز‌بالا‌قوز» و «آتش‌بیار‌معرکه» و «از ریش به سبیل پیوندکردن» را بشنوید.

۶. پادکست فیکشن

فیکشن اولین پادکست ترسناک فارسی است که هر اپیزود آن روایتگر اتفاقی واقعی است که در منطق ما نمی‌گنجد. این پادکست به افرادی توصیه می‌شود که عاشق داستان‌های ترسناک هستند. هر اپیزود با لحن جذابی اجرا می‌شود که کم‌کم ترس را در مخاطب ایجاد می‌کند. سازندگان فیکشن پیشنهاد می‌کنند که افراد کوچک‌تر از ۱۵ سال و دچار بیماری‌های قلبی از شنیدن پادکستشان صرف‌نظر کنند.

۷. ساعت صفر

ساعت صفر یک پادکست داستانی است که به معمای زمان می‌پردازد. گوش‌دادن به یکی‌دو قسمت از این دو پادکست می‌تواند شما را مجاب کند تا انتها آن را دنبال و نوعی هیجان و کنجکاوی جذاب را تجربه کنید. داستان با فضاسازی بی‌نظیر و صداگذاری‌های عالی پیش می‌رود. شاید هرگز صدای ساعت‌های خانه سحرآمیز را فراموش نکنید!

۸. پادکست طنزپردازی

شاید نتوان طنزپردازی را پادکستی کاملاً داستانی دانست؛ اما حالت روایت آن و طنز به‌کار برده‌شده در آن باعث شد نا نتوانیم از معرفی آن بگذریم. پادکست طنزپردازی درباره‌ی طنز است و به موضوعات گسترد‌ه‌ای مثل سینما، تلویزیون، موسیقی طنز، شعر و داستان طنز می‌پردازد. این طنزها بیشتر اوقات شما را می‌خنداند؛ اما گاهی هم بغضی نشکسته در گلویتان باقی می‌گذارند. طنزپردازی را به همه‌ی دوستداران طنز توصیه می‌کنیم.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین پادکست داستانی ترسناک کدام است؟

    پادکست فیکشن اولین پادکست ترسناک فارسی از داستان‌های واقعی است. چنل بی (گزارش‌های واقعی از منابع معتبر انگلیسی‌زبان) و ساعت صفر نیز (معمایی از زمان) می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.

  • بهترین پادکست داستانی بیوگرافی چیست؟

    پادکست رخ و پادکست آن دو پادکست داستانی بیوگرافی هستند که از گوش‌دادن به آن‌ها می‌توانید لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات